La borrasca Emilia continua fent de les seves a les comarques de Tarragona i les Terres de l'Ebre. Durant la matinada d'aquest dilluns 15 de desembre les precipitacions han deixat importants registres, especialment al Priorat, segons ha informat el Servei Meteorològic de Catalunya. D'acord amb les dades, on més aigua s'ha acumulat és a Falset, amb gairebé 150 litres per metre quadrat fins a les 9.30 hores. Així mateix, també destaquen els registres de 95,1 mm al Perelló (Baix Ebre) o els 83,4 a Torroja del Priorat.
Des de les 8 del matí els Bombers de la Generalitat han atès sis avisos per pluja, tots al Priorat, i la majoria per acumulació d'aigua, tot i que finalment no ha estat necessària la seva actuació.
Alerta als telèfons mòbils del Priorat, el Baix Camp i la Ribera d'Ebre
Ara, segons la previsió del Meteocat, sembla que arriba una nova tongada de pluges que poden deixar, novament, quantitats importants d'aigua. En aquest sentit, s'ha emès un avís de perill per acumulació de pluja al Priorat, el Baix Camp i la Ribera d'Ebre. En aquest sentit, el Priorat s'ha emés una alerta vermella, mentre que a les altres dues comarques, l'alerta és taronja. La previsió indica que es podrien acumular fins a 200 litres per metres quadrat en 24 hores.
De fet, Protecció Civil ha activat la fase d'alerta del pla Inuncat i ha enviat un missatge ES-Alert als telèfons mòbils d'aquestes tres comarques. En aquest sentit, el missatge avisa del "risc d'inundacions per desbordament de rius ara i en les properes hores" a les tres comarques citades. Per això, demana extremar les precaucions, evitar desplaçaments innecessaris i allunyar-se de rieres i barrancs. També recomana consultar la informació meteorològica.
