Altafulla tornarà a acollir persones condemnades que fan treballs en benefici de la comunitat

L'Ajuntament i el Departament de Justícia reprenen una col·laboració que es va aturar durant la pandèmia

Publicat el 17 d’agost de 2023 a les 14:55
L'Ajuntament d'Altafulla i el Departament de Justícia s'han reunit aquest dijous 17 d'agost a les dependències de la Casa de la Vila amb la voluntat d'establir un conveni de col·laboració entre ambdues institucions. A la trobada hi ha pres part la primera tinent d'alcaldia, Eva Martínez, el sergent cap de la Policia Local d'Altafulla, Jordi Gil, i diversos tècnics del Departament de Justícia, entre ells el gestor de recursos de mesures penals alternatives de Justícia, Lluís Gómez.

La reunió ha servit per subscriure el conveni marc que, en aquesta matèria, el Govern té signat amb l'Associació Catalana de Municipis. Segons Martínez, es tracta d'una "represa" d'aquest acord que el consistori manté des de l'any 2006 i que va quedar aturat amb la pandèmia.

En aquest sentit, el conveni estableix el compromís a acollir aquelles persones que, a l'hora de complir una condemna, fan treballs en benefici de la comunitat.
 

"Contribuir a la reinserció a la societat d'aquella gent que hi pugui prendre part"

La regidora Eva Martínez ha explicat que "es tractat d'una acció social per col·laborar amb Justícia i contribuir a la reinserció en la societat d'aquella gent que hi pugui prendre part". En aquest sentit, el pròxim pas serà que el consistori elabori un llistat dels serveis que es presten al municipi per tal de poder atorgar-los a qui millor encaixi en cada perfil quan sigui necessari.

Per la seva part, Lluís Gómez ha manifestat que "responsabilitzar-se de la manera que ho fa l'Ajuntament d'Altafulla ajuda a creure en la reinserció social de la gent" que per un motiu o altre se li ha aplicat una pena.

l gestor de recursos de mesures penals alternatives de Justícia també ha dit que les tasques que es poden arribar a desenvolupar en un tracte de cooperació com aquest varien en funció de les necessitats de les poblacions. Aquestes, però, sempre van tutelades per garantir que es compleixen les hores estipulades en cada cas.