Arrenquen els treballs previs per iniciar les obres contra les inundacions a la Part Baixa de Tarragona

Aquesta setmana han començat les cales arqueològiques al carrer Torres Jordi de la capital tarragonina

Publicat el 04 de març de 2024 a les 17:25
Actualitzat el 04 de març de 2024 a les 17:51
L'Ajuntament de Tarragona ha iniciat aquest dilluns 4 de març les cales de prospecció arqueològica necessàries per a la definició dels projectes de millora de la inundabilitat a la Part Baixa. Les tasques es duran a terme en tres punts diferents del carrer Torres Jordi i es realitzaran consecutivament

La previsió és que els treballs s'allarguin una setmana i mitja en cadascun dels punts, allargant-se les actuacions fins al 22 de març. En aquest sentit, es preveu que en cada punt s'obrin espais d'uns dos metres de profunditat per tal de dur a terme l'estudi arqueològic de la zona.

Segons ha explicat el consistori, durant els treballs a la via pública, que es fan en horari de 8 a 15 hores, queden anul·lades les places d'estacionament i s'ha senyalitzat la zona, així com l'afectació puntual del trànsit.
 

Minimitzar les inundacions a la Part Baixa

Cal recordar que l'Ajuntament de Tarragona té previst construir un nou col·lector d'aigües pluvials a la zona de Torres Jordi. Aquesta és una de les intervencions previstes per minimitzar les inundacions a la Part Baixa de la ciutat. La inversió prevista en les obres és superior a 1,6 milions d'euros.

Altres actuacions que es duran a terme a la Part Baixa per solucionar aquesta problemàtica són l'ampliació de la galeria de l'EBAR del carrer Barcelona i la rehabilitació del túnel de desviament cap a la platja del Miracle.