Arriba una nova edició del Convit. Aquesta setmana Valls per la Llengua ha presentat la tercera edició del repte ciutadà que té per objectiu augmentar l’ús social del català a Valls a través d’un canvi en els hàbits lingüístics. çç
Durant 21 dies es proposa als participants mantinguin el català quan parlin amb persones que ja l’entenen. La proposta s'adreça a qualsevol persona de Valls que parli català. També es farà un Convit específic als alumnes de 4t d’ESO dels instituts vallencs, perquè puguin aprofundir en l’ús del català en aquest entorn.
Per participar en el Convit general (l’edat mínima és de 16 anys) caldrà apuntar-s’hi, abans del 28 de març.
El Convit tindrà lloc del 23 d’abril al 13 de maig. Prèviament, els participants faran una sessió formativa d’una hora i mitja entre el 2 i el 22 d’abril, en què se’ls aportaran recursos d’assertivitat lingüística per mantenir el català en les converses.
Durant els 21 dies que dura el Convit, rebran cada nit un breu qüestionari electrònic perquè hi consignin la freqüència aproximada en què aquell dia han mantingut el català en les converses.
Les dades globals de l’experiència es presentaran en les IV Jornades de Valls per la Llengua, a finals de novembre, i serviran també per afinar l’organització de propers convits, tant generals com específics.
Arriba el Convit 2024, el repte ciutadà que vol augmentar l’ús social del català a Valls
El Convit tindrà lloc del 23 d’abril al 13 de maig.
Publicat el 14 de març de 2024 a les 10:15
Et pot interessar
-
Societat Reus canvia l'ubicació de la nova estació d'autobusos després de l'oposició veïnal
-
Societat Els productes del Camp de Tarragona, presents en el dinar de la conferencia de presidents de Barcelona
-
Societat L'EMT de Tarragona manté la bonificació del 50% en tots els abonaments fins a final d'any
-
Societat Comenen les esperades obres de remodelació de la plaça de la Cinquena Promoció de Sant Pere i Sant Pau
-
Societat Torredembarra porta a la Fiscalia de Medi Ambient l'extracció de sorra de la platja de la Paella
-
Societat S'incrementen els delictes d'homicidi i abús a la demarcació de Tarragona durant el 2024