El desnonament d'Annabel Gavaldà, germana del cantant de Els Pets, Lluís Gavaldà, previst per a aquest dimarts 20 d'octubre, s'ha aturat. Així ho ha manifestat el president de la Generalitat, Salvador Illa, en una entrevista a Catalunya Ràdio. En aquest sentit, Illa ha assenyalat que això ha estat possible gràcies als decrets d'habitatge aprovats pel govern espanyol. Annabel Gavaldà i la seva parella viuen en una casa de la Riera de Gaià (Tarragonès) des de fa 13 anys i sempre han pagat el lloguer a l'empresa propietària, que va fer fallida i passant els seus actius a mans de la Sareb.
La problemàtica afecta una quinzena de famílies, a qui no se'ls ha renovat el contracte. Segons els van comunicar fa pocs dies no compleixen els requisits per optar al lloguer assequible. Aquest dimarts estava previst desnonar tres de les famílies. En aquest sentit, el Diari de Tarragona explica que altres cinc famílies afectades sí han prorrogat el contracte. Tant el president Illa com la consellera Sílvia Paneque s'han posat en contacte amb el Ministerio de Vivienda per tal de tractar la qüestió.
Crida de Lluís Gavaldà a través de les xarxes socials
A través de les xarxes socials, Lluís Gavaldà havia demanat la mobilització ciutadana per evitar el desnonament, previst per a les 10 hores d'aquest dimarts 20 d'octubre. Així, aquest matí de dimarts hi ha hagut molta expectació al carrer de Sant Jordi de la Riera de Gaià, amb una vuitantena de persones reunides. En una entrevista a RAC1, Annabel Gavaldà s'ha mostrat aclaparada per la resposta de la gent i ha denunciat el poc marge que els havien donat, ja que van rebre la notificació la setmana passada.
En aquest sentit, les famílies afectades van pagar el lloguer a l'empresa promotora dels habitatges durant més d'una dècada, però aquesta no pagava la hipoteca, motiu pel qual va acabar perdent la propietat, que va passar a mans de la Sareb. El passat mes de març els van requerir informació per saber si podien optar a continuar pagant un lloguer assequible. De la vintena de llogaters, 15 van rebre una resposta negativa.
Entre les persones que s'han personat a la zona hi havia Lluís Gavaldà, Joan Reig o Falín Cáceres, membres de Els Pets. També hi ha assistit l'alcalde de la Riera de Gaià, Joan Casas, que ha explicat que des del primer moment han donat suport a les famílies afectades i que, fins i tot, s'havien posat en contacte amb la Sareb per tal d'aturar el desnonament, tot i que no han rebut resposta a la seva petició en no ser part interessada.

