La direcció general d'Energia ha atorgat l'autorització administrativa prèvia, l'autorització administrativa de construcció i la declaració d'utilitat pública del parc eòlic Microvilalba, a la Terra Alta. El projecte està format per un aerogenerador de 3 MW de potència (94 metres d'altura i 112 metres de pales) i una línia soterrada de 25 kV d'evacuació d'energia.
La promotora és l'empresa Microvilalba eòlica SL, amb domicili social a Barcelona. La inversió prevista és de 3,6 milions d'euros. La nova central afecta el terme municipal de Vilalba dels Arcs (Terra Alta), on ja hi ha quatre parcs eòlics en funcionament (39 molins de vent) i un cinquè de Naturgy autoritzat, Punta Rodona (2 aerogeneradors).
De tots els organismes i entitats consultades, només l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) emet un informe on fa constar de dues possibles afectacions al domini públic hidràulic, que corresponen als encreuaments de la línia elèctrica soterrada amb el barranc del Corberà i el barranc de Varvall. Les actuacions del parc Microvilalba no podran afectar el curs natural de les aigües. També els escorrancs dels camins s'hauran de dissenyar segons les recomanacions tècniques de l'ACA.
Protecció Civil també recorda que els treballs que s'han de fer en zones forestals s'han d'executar en èpoques de baix risc d'incendi i amb les mesures de prevenció pertinents. El Departament de Justícia assegura que no s'ha localitzat cap fossa en l'àmbit afectat pel projecte.
Autoritzen un nou parc eòlic a la Terra Alta, el cinquè en un mateix municipi
La inversió prevista és de 3,6 milions d'euros
ARA A PORTADA
Publicat el 28 de desembre de 2023 a les 11:54
Actualitzat el 25 de març de 2024 a les 10:52
Et pot interessar
-
Societat Finalitza el procés participatiu per a la millora ecològica del riu Francolí a la Conca de Barberà
-
Societat La Conca de Barberà continua amb els bons resultats de recollida selectiva el 2025
-
Societat Alcover estrena nova app municipal renovada, més pràctica i accessible
-
Societat Els cinc pobles del Priorat que has de visitar almenys una vegada a la vida
-
Societat El Port de Tarragona inverteix prop d'un milió d'euros en una planta fotovoltaica al Moll de Castella
-
Societat El Port de Tarragona modernitza els equips de control fronterer de la terminal de cruers