Ballesteros anuncia rebaixes fiscals per als emprenedors tarragonins

Els beneficiaris podran rebre bonificacions de fins a un 95% en la plusvàlua, l'IBI i l'IAE | L'alcalde de Tarragona situa les pròximes inversions a la zona de llevant

Publicat el 29 de gener de 2014 a les 19:00
L'alcalde Ballesteros en la conferència sobre l'estat de la ciutat de 2014.. Foto: Oriol Montesó.

L’alcalde Ballesteros ha anunciat que l’Ajuntament de Tarragona aplicarà ja enguany mesures per facilitar la incorporació a l’autoocupació, el foment de la creació de treball i la reactivació econòmica de la ciutat. En concret, l’Ajuntament aplicarà a empreses i autònoms una bonificació, que podrà arribar fins al 95%, del tributs que fins ara no tenien reducció (la plusvàlua, l’IBI i l’IAE).

«Actualment són 1.030 els autònoms i emprenedors que se’n poden beneficiar, però esperem que amb aquest avantatge fiscal siguin molts més els que optin per aquest camí laboral», ha explicat l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros.
 
L'alcalde ha explicat, en el marc de la conferència anual que organitza el Col·legi de Periodistes de Catalunya, que es tracta d'una mesura pionera, perquè «no hi ha cap altre Ajuntament que l'hagi posat en marxa, sobretot, perquè no existeix cap obligació legal per introduir aquest important ajut».

El batlle ha reconegut que aquesta iniciativa té un doble objectiu: d’una banda, incentivar i ajudar a l’emprenedoria; i d’una altra banda, revitalitzar els polígons, com poden ser els d’Entrevies i Francolí, fomentant la implantació de noves empreses. Recordem que aquest darrer punt va formar part de l'agenda electoral de Ballesteros el 2011.

Ara és el torn de llevant

Tot i que la capacitat inversora dels ajuntaments es va veure estroncada per la regulació estatal de l'accés al crèdit ja fa tres anys, Ballesteros ha volgut deixar clar que «Tarragona és la ciutat catalana amb més inversió municipal per càpita». Recordant en més d'una ocasió que a vegades «assumim competències i despeses que no ens corresponen», amb clara referència a despeses que haurien de sortir del Govern de la Generalitat (com el Pla Integral de Barris o la EOI, entre altres) i, en menor mesura, del Govern de l'Estat que va prometre finançar el Mercat Central i no ho va fer ni en època socialista ni ho ha fet amb Rajoy de president.

L'alcalde de la ciutat s'ha referit a aquest equipament inacabat, entonant un mea culpa implícit, quan ha enumerat els èxits del seu Govern —l'aprovació del POUM, la concecusió dels Jocs Mediterranis, l'arribada d'IKEA i la construcció del Teatre Tarragona, de l’EOI, de l'Espai Tabacalera i de la comissaria, entre d'altres— i prometent una imminent obertura del Mercat Central.

En aquest sentit, ha admès que l'aposta d'aquests prop de set anys de govern ha estat el centre i ponent de Tarragona i que «ara és el moment de llevant». En aquesta zona de la ciutat, on fa poc es va acabar el parc de les Lletres Catalanes, s'hi duran a terme la major part de les inversions previstes per enguany: la passarel·la de la platja del Miracle, el projecte de la Savinosa, la reforma de la Via Augusta i el desenvolupament del PMU-34 a la zona del Nàstic i la Budallera.
 
Els Jocs 2017 i ser referents en l’àmbit 'smart city'
 
Els Jocs del Mediterrrani ha estat un dels punts claus de la intervenció de l’alcalde. «Els Jocs Mediterranis i la Tarragona Smart Mediterranean City són els grans motors que han de moure el futur immediat de la nostra ciutat per portar-la a un nou nivell, a un nou paradigma de ciutat», ha remarcat Ballesteros. L’alcalde s’ha referit als Jocs com «un projecte molt important i els seus beneficis encara ho són més. Els beneficis fiscals aprovats el passat 1 de gener i el finançament compromès tant per l’Estat com per la Generalitat són realitats que garanteixen la viabilitat dels Jocs».
 
Per últim, l’alcalde Ballesteros ha subratllat que les ciutats trien el seu destí i «Tarragona ha triat ser una ciutat moderna, turística, tecnològica, smart , avesada a l’esport i la cultura. Una ciutat referència per al territori que l’envolta i que mira al futur amb un optimisme fonamentat. Perquè volem i podem millorar. Perquè volem i podem liderar aquesta gran àrea metropolitana. Perquè volem i podem fer de Tarragona una gran ciutat de la Mediterrània».

Aquí podeu veure el vídeo la conferència sencera.
 

Conferència de l'alcalde Ballesteros en pdf.