La Comissió Europea subvencionarà amb 28 milions d'euros el projecte d'implantació de l'ample de via estàndard entre Castelló i Vandellòs, dins la línia del corredor mediterrani. Segons ha detallat aquest dijous l'executiu comunitari, l'ajuda arribarà en forma de subvencions procedents del Mecanisme de Connexió Europeu (CEF, per les seves sigles en anglès), el programa de la Unió Europea per donar suport al desplegament de la infraestructura en l'àmbit del transport. A banda del projecte del corredor mediterrani, Brussel·les ha seleccionat un total de 107 iniciatives al conjunt de la UE que rebran 6.000 milions d'euros en ajudes.
En el document enviat aquest dijous, la Comissió especifica que les subvencions contribuiran a implantar l'ample de via a un trajecte de 150 quilòmetres. "El principal benefici del projecte contribuirà al desplegament de la xarxa d'ample europeu a Espanya", subratlla.
Dins el conjunt d'actuacions que l'executiu comunitari pretén subvencionar, la instal·lació de l'ample de via entre Castelló i Vandellòs és el que més diners rebrà a l'Estat. Més enllà d'aquest, Brussel·les ha identificat cinc projectes més dins el territori espanyol, tant en matèria ferroviària com en l'àmbit de les aerolínies.
Al País Basc, la Comissió ha assignat 22 milions d'euros per completar la línia d'alta velocitat que ha de connectar Vitòria, Bilbao i Sant Sebastià. També es destinaran gairebé 7,4 milions d'euros per millorar la connectivitat i la sostenibilitat del port de Huelva, 6,7 milions per reduir les emissions al Port d'Algesiras, prop de 5 milions d'euros per incrementar les zones d'aparcaments per a camions que circulin de forma paral·lela al corredor mediterrani entre Múrcia i Almeria i 1,8 milions per optimitzar la circulació de trens entre França i Espanya a la zona de l'Aragó.
Brussel·les subvencionarà amb 28 MEUR l'ample de via del corredor mediterrani entre Castelló i Vandellòs
L'executiu ha seleccionat 107 iniciatives en infraestructures al conjunt de la UE que rebran 6.000 MEUR en subvencions
ARA A PORTADA
-
La Vella de Valls i la Jove de Tarragona sorprenen el públic en la diada del Primer Diumenge Redacció
-
Una Santa Tecla especial pels Gegants Vells de Tarragona: celebren els 200 anys d'història Antonio Ramos Llauradó
-
El Nàstic regala els tres punts a un encertat At. Sanluqueño i arriba la primera derrota Joan Alfons López
-
-
Publicat el 22 de juny de 2023 a les 15:52
Actualitzat el 22 de juny de 2023 a les 15:55
Et pot interessar
-
Societat Reus repinta les bústies de la recollida pneumàtica d’escombraries
-
Societat La Guàrdia Urbana de Tarragona activa un dispositiu especial per les festes de Santa Tecla
-
Societat Arriba la segona edició de Centcelles, el festival tardoromà de Constantí
-
Societat Santa Coloma de Queralt acollirà el concert de les Quatre Estacions de Vivaldi amb motiu dels 300 anys
-
Societat L'Escola Municipal de Música d'Alcover reformula el funcionament amb una nova proposta educativa
-
Societat Viñuales defensa que els nouvinguts són «imprescindibles» pel futur de Catalunya en l'acte de la Diada