Aquest ha estat un estiu marcat per la sequera arreu de Catalunya. Diversos ajuntaments han implementat mesures restrictives per optimitzar l'aigua i, concretament, molts municipis costaners van decidir tancar les dutxes de les platges i rentadors de peus.
Un cop tancada la temporada, l'Ajuntament de Cambrils ha fet balanç i ha anunciat que ha estalviat cinc milions de litres d'aigua amb el tancament de les dutxes de les platges. La mesura es va aplicar a principis del mes d'agost i s'ha mantingut també durant en el mes de setembre.
Només es va deixar en funcionament els rentapeus. El consum d'aigua a les platges s'ha reduït a la meitat només amb aquesta mesura respecte de l'any passat, quan es van gastar 10.800 metres cúbics.
El consistori també va aplicar restriccions en el reg de jardins i zones verdes municipals, on només s'ha usat "l'aigua mínima indispensable" en les hores de menys insolació. El consum general del municipi s'ha reduït aquest agost un 8% també pel compliment de les mesures decretades per l'estat d'alerta de la sequera.
Cambrils estalvia cinc milions de litres d'aigua amb el tancament de les dutxes de les platges
La mesura es va implementar els mesos d'agost i setembre i ha suposat un gran estalvi
ARA A PORTADA
-
Els cossos policials asseguren que els delictes han baixat un 23,1% a Salou durant el darrer any TarragonaDigital
-
El Port de Tarragona tanca un cicle amb la retirada de les antigues grues de DP World del Moll d'Andalusia TarragonaDigital
-
-
L'Ajuntament de Valls planifica l'arribada de les altes temperatures habilitant 23 refugis climàtics TarragonaDigital
-
Publicat el
04 d’octubre de 2023 a
les 17:05
Actualitzat el
04 d’octubre de 2023 a les
17:09
Et pot interessar
-
Societat
La ciutat de Tarragona esdevé la capital dels esmorzars de forquilla amb una competició d'àmbit català
-
Societat
Reus inaugura la primera fase de les obres de remodelació del carrer del Doctor Ferran
-
Societat
Inversió de l'Ajuntament del Morell per modernitzar i fer més eficient la xarxa d’aigua potable
-
Societat
Retards a l'R2 Sud i als trens regionals en la represa del servei després de les obres als túnels del Garraf
-
Societat
Comença la selectivitat 2026 a Tarragona: prop de 4.500 estudiants i detectors d'aparells electrònics
-
Societat
Tarragona prepara sis punts d'observació per gaudir de l'eclipsi solar total del 12 d'agost
