Trobada d'autoritats aquest divendres a la tarda al Teatret del Serrallo, que ha acollit la presentació de l'associació Grup d'Acció Local Pesquer Costa Daurada (GALPCD). La intenció dels quatre municipis costaners que en formen part -Cambrils, Tarragona, Torredembarra i Calafell- és el de primer teixir una estratègia participada pel sector pesquer i segon formar una candidatura per captar 2,4 milions d'euros de fons europeus.
I és que a banda dels ajuntaments, el grup està format per confraries i la resta del sector, amb la intenció de fomentar l'"economia blava". L'associació GALPCD és una entitat sense ànim de lucre amb l'objectiu de fomentar el creixement, la inclusió social, la creació d'ocupació i el suport a l'ocupació i la mobilitat laboral en les comunitats costaneres i d'interior dependents de la pesca i l'aqüicultura, inclosa la diversificació de les activitats realitzades en el marc de la pesca i respecte a altres sectors de l'economia marítima.
Aquesta associació permetrà obtenir finançament del Fons Europeu Marítim de Pesca i Aqüicultura pel desenvolupament sostenible de les zones pesqueres en l'àmbit del turisme, la promoció econòmica i el sector primari.
Sergi Tudela, director general de Política Marítima i Pesca Sostenible, del Departament d'Acció Climàtica de la Generalitat, explica que a partir de l'1 de gener de 2024 -en cas de concedir-se- ja es podrien disposar dels fons per a "centres d'activitats marítimes, museus, activitats culturals, gastronomia, turisme sostenible marítim, tot allò que decideixi el territori de forma participativa". El projecte s'ha d'aprovar abans de l'estiu i serà després quan es conegui la decisió final.
Cambrils, Tarragona, Torredembarra i Calafell volen captar 2,4 milions d'euros per fomentar l'economia blava
En cas d'aconseguir-los, l'objectiu del fons és diversificar l'economia d'aquests ports més enllà de la indústria pesquera
Publicat el 17 de març de 2023 a les 17:32
Et pot interessar
-
Societat Santa Oliva recupera l'enllumenat perdut pel robatori de cables
-
Societat El Montmell homenatjarà Imma Costa un any desprès de la seva mort
-
Societat L'Arboç cedeix a la Generalitat un terreny per fer-hi habitatge social
-
Societat Salut i l'Ajuntament de Valls estudiaran la fòrmula per a la futura gestió del Pius Hospital
-
Societat L'Ajuntament de Tarragona adjudica l'estudi sobre la qualitat de l'aire al terme municipal a la UPC
-
Societat Uns 800 escolars de Tarragona se sumen un any més a la iniciativa Let's Clean Up Europe