Una nova campanya de control i sensibilització impulsada per la Guàrdia Urbana de Tarragona, amb la col·laboració del Servei Català de Trànsit, ha conclòs amb un total de 54 denúncies relacionades amb distraccions al volant. L'actuació es va dur a terme entre el 7 i el 13 d'abril en diferents punts de la ciutat.
Del total de sancions imposades, 16 han estat per no respectar les indicacions dels semàfors. També s'han registrat 5 denúncies per conduir amb pantalles visuals incompatibles amb una atenció permanent a la conducció. A més, 19 conductors han estat sancionats per utilitzar el telèfon mòbil o altres sistemes de comunicació que requereixen l'ús manual mentre conduïen. Finalment, s'han interposat 14 denúncies més per conduir subjectant el mòbil amb la mà, mantenir-lo entre el casc i el cap, manipular navegadors o altres dispositius de manera inadequada, o portar mecanismes de detecció de radars.
Els controls es van fer amb la participació d'agents de paisà que detectaven les infraccions i alertaven les unitats de Trànsit i Transports, que es feien càrrec de notificar les sancions corresponents. La Guàrdia Urbana alerta que aquest tipus de conductes, com les distraccions al volant o no mirar els semàfors i la prioritat dels vianants, són causes habituals d'accidents i insisteix en la necessitat de reduir-les. "Apartar l'atenció uns segons pot posar en perill no només al conductor, sinó també a la resta d'usuaris de la via", han destacat.
També han recordat que l'ús d'auriculars o de telèfons mòbils durant la conducció està prohibit en bicicletes i vehicles de mobilitat personal (VMP), ja que aquests també comparteixen l'espai amb altres vehicles i han d'extremar la precaució.