El contracte de l'anàlisi territorial i l'estudi sobre els valors paisatgístics com els camins antics i altres elements patrimonials a l'entorn natural de la Budellera s'haurà de tornar a licitar. Això, o tramitar un procediment negociat sense publicitat. Són les dues opcions plantejades en la reunió celebrada el passat 24 de març, en què la Mesa de Contractació va constatar que no s'havia presentat cap oferta a un contracte valorat en 33.550 euris per una durada de 18 mesos.
Segons va detallar ara fa un any el regidor de Patrimoni, Hermán Pinedo, aquest estudi -fet conjuntament amb l'Institut Català d'Arqueologia Clàssica- hauria de permetre comptar amb una anàlisi cartogràfica dels terrenys, així com una anàlisi arqueomorfològica i un estudi de les formes històriques del paisatge, treball de camp analitzant diversos conceptes, una anàlisi de mostres, una documentació històrica i recerca documental i l’elaboració d’un informe final que contempli un estudi integral i caracterització del paisatge cultural, una infografia, l’avaluació patrimonial i paisatgística i una sèrie de propostes d’actuació.
El de la Budellera precisament va ser un dels plans parcials més disputats políticament abans de la suspensió judicial del POUM, donat que l'actual govern municipal prefereix mantenir els terrenys tal com estan ara. Per contra, part de l'oposició ja ha plantejat que pressionarà per mantenir l'esperit del pla general ara suspès, inclosa la urbanització de la Budellera. Aquest estudi paisatgístic, doncs, volia posar en valor aquest espai. Pinedo fins i tot va assenyalar que aquesta mena d'estudis es farien en d'altres llocs de la ciutat per "conèixer millor el passat diacrònic del nostre entorn".
Cap empresa opta a fer l'estudi paisatgístic de la Budellera
El regidor Hermán Pinedo va assegurar ara fa un any que aquest seria una de les anàlisis del paisatge històric de la ciutat que es farien durant el mandat
ARA A PORTADA
Publicat el 13 d’abril de 2021 a les 07:00
Et pot interessar
-
Societat L'EMT posa en marxa els horaris d'hivern dels autobusos municipals de Tarragona
-
Societat Cedeixen a l'Arxiu Comarcal del Baix Penedès un seu estudi sobre el Port de Sant Salvador del Vendrell
-
Societat El Tasta Porrera 2025 convertirà el Priorat en punt de trobada de l'enoturisme aquesta tardor
-
Societat Liciten la restauració ambiental del camí de ronda entre el Fortí de la Reina i el Parc dels Cossis a Tarragona
-
Societat Coneix els afortunats que pujaran al balcó de la Casa de la Vila de Montblanc amb motiu de la Festa Major
-
Societat El talent literari local brilla en el 13è Concurs de Relats Breus i Poesia de Vimbodí i Poblet