Diverses ciutats catalanes han acollit protestes aquests dies per denunciar el "racisme institucional" i l'assassinat de 18 persones per part de la policia marroquina a la tanca de Melilla, a la frontera entre els estats marroquí i espanyol. Unes dues-centes persones s'han concentrat aquest dilluns a dos quarts de vuit del vespre a la Rambla Nova de Tarragona convocades per la plataforma Stop Mare Mortum.
Els assistents han recuperat el lema "cap persona és il·legal" per lamentar el paper protagonista del govern espanyol en el control fronterer de la Unió Europea i en la denegació del dret d'asil a les persones sol·licitants, així les expulsions en calent.
A la mobilització hi han assistit representants de quatre grups polítics: Junts, En Comú Podem, la CUP i ERC -entre ells, el mateix alcalde, Pau Ricomà-. No hi havia, però, cap membre del PSC, que en anteriors protestes a favor dels drets de les persones migrants sí que hi havien donat suport.
37 migrants van morir i 76 més van resultar ferides aquest passat divendres a Nador, al Marroc, en un intent de salt massiu de la tanca que fa frontera amb Melilla. Un grup de persones de l'Àfrica subsahariana -centenars, segons algunes fonts- va irrompre a la zona per intentar saltar la tanca. La policia marroquina va exhibir els cossos de les persones que van acabar ferides, al terra, una imatge que va fer la volta al món, en ple context d'obertura amb els refugiats ucraïnesos.
«Cap persona és il·legal»: Tarragona surt al carrer per denunciar els assassinats a la tanca de Melilla
Societat
37 persones van morir en intentar creuar la frontera sud de la Unió Europea el passat divendres
ARA A PORTADA
-
Cultura L'església de Sant Agustí de Tarragona farà obres a la cripta per tal de fer-la visitable TarragonaDigital
-
Societat Adjudicada per 629.000 euros l'aplicació mòbil de seguretat ciutadana del Camp de Tarragona TarragonaDigital
-
Economia El Port de Tarragona tanca el primer semestre de l'any amb un creixement del 6,5% en el tràfic marítim TarragonaDigital
-
Societat Tres municipis del Priorat volen més quota eòlica que l'assignada al Plater TarragonaDigital
-
Publicat el
27 de juny de 2022 a
les 20:14
Et pot interessar
-
Societat
L'Ajuntament de Reus aprova el projecte de la fase 2 de la remodelació del carrer del Doctor Ferran
-
Societat
L'Ajuntament de Salou fa un pas endavant per a l'execució del projecte de l'Eix Cívic
-
Societat
Tarragona atrau de nou un esdeveniment gastronòmic i serà la seu del IV Congrés Català de la Cuina
-
Societat
La Firagost de Valls 2026 anuncia els reconeixements porronaires: Xavier Grasset i Miquel Bonet
-
Societat
L'Ajuntament de Salou reforça la seguretat amb l'ampliació de la xarxa de videovigilància
-
Societat
Tarragona invertirà més de 550.000 euros en la renovació de l'enllumenat públic de Torreforta
