[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=P-V5H4lFGq0[/youtube]
Àmplia resposta ciutadana aquest dimarts al vespre a Tarragona en solidaritat amb el raper lleidatà Pablo Hasél, empresonat al Centre Penitenciari de Ponent per ordres de l'Audiència Nacional per enaltiment del terrorisme i injúries a la corona espanyola. La convocatòria s'havia fet córrer al llarg del dia a la Rambla Nova, però els manifestants han decidit, en la línia de l'anterior concentració feta a la ciutat, acabar als jutjats.
La marxa s'ha produït sense incidents, malgrat moments de tensió inicial donat que per la quantitat de gent que hi havia els cotxes no podien circular pels carrils laterals de la Rambla Nova. Durant el recorregut s'han fet càntics a favor de la llibertat del raper i contra els cossos policials. En arribar a l'edifici de l'Audiència de Tarragona, els estaven esperant unitats de l'ARRO dels Mossos d'Esquadra, que han impedit l'avanç dels assistents sense necessitat d'actuar. Una estona més tard, els convocants han posat en un altaveu la cançó que ha dut Pablo Hasél a la presó i tot seguit diverses persones han cremat un parell de banderes espanyoles. Malgrat que els convocants han marxat, alguns assistents han decidit quedar-se una estona més.
El raper està condemnat a 2 anys i 9 mesos arran de dues sentències de l'Audiència Nacional per enaltiment del terrorisme i justifica la tancada al rectorat per evitar posar "fàcil" la seva detenció perquè ingressi a presó. El termini per entrar a un centre penitenciari va vèncer divendres passat.
[noticiadiari]2/215945[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/216043[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/216027[/noticiadiari]
Centenars de manifestants protesten a Tarragona per l'empresonament del raper Pablo Hasél
Tot i que la marxa s'ha dirigit als jutjats i allà els esperava un cordó policial dels Mossos d'Esquadra, no hi ha hagut incidents
Publicat el 16 de febrer de 2021 a les 20:44
Et pot interessar
-
Societat
Obres de millora a la Biblioteca Municipal de Salou aquest estiu: tancarà diverses setmanes
-
Societat
Tarragona desplega un nou sistema d'intel·ligència turística per millorar la gestió dels fluxos de visitants
-
Societat
Els reptes dels candidats a rector de la URV: millorar de la docència i buscar recursos per a nous equipaments
-
Societat
Els jugadors del Barça celebren els títols d'aquesta temporada a PortAventura World
-
Societat
L'Ajuntament de Reus aprova el projecte d’instal·lació de tendals al carrer de Llovera
-
Societat
Més de 2.000 professors es manifesten pels carrers de Tarragona per reclamar més recursos per a l'educació
