Més de 1.500 persones participaran aquest diumenge en una nova edició de l'SB Marató Tarragona, segons els organitzadors. Enguany, aquesta prova esportiva comptarà la presència de cinc corredors que portaran a terme una acció reivindicativa. Cinc protagonistes correran els 42 quilòmetres de la cursa i ho faran descalços. L'objectiu és fer visible la síndrome de
Kabuki, una malaltia rara d'ordre genètic i combatre dos dels hàndicaps que l'envolten, com són la invisibilitat i el desconeixement.
Aquesta acció compta amb el suport de l'Associació Espanyola de Familiars i Afectats per
la síndrome de Kabuki, constituïda el 2017.
La prova esportiva
A les 9 h arrencarà la novena edició de l'SB Hotels Marató Tarragona. L'hora de la sortida serà la mateixa per totes les distàncies (5k, 10k, 30k i 42k). Cap a les 9.15 h, arribarà el primer runner de la modalitat de 5 quilòmetres. 15 minuts després, es preveu l'arribada del participant en la distància de 10 quilòmetres. L'organització pronostica que els participants dels 30k no arribaran fins a les 10.45 i els runners de la modalitat reina, 42k, fins a les 11.30 h, aproximadament.
L'entrega de premis es farà cap a les 11 h per les modalitats de 5k i 10k, i les
13 h, per les distàncies de 30k i 42k. De la mateixa manera que l'any passat, tots els participants de les diferents modalitats que assoleixin la seva meta rebran una medalla.
Alteracions al trànsit
Una trentena d'agents i voluntaris de Protecció Civil participaran aquest diumenge al matí en el dispositiu de seguretat de la cursa, que tindrà la sortida i l'arribada a l'Anella Mediterrània de Campclar.
Abans de les 9 h del matí es tallaran els carrers Riu Siurana, Riu Segre i l'antiga carretera de València fins a la plaça Imperial Tàrraco, que estaran barrats al trànsit fins al migdia.
Els atletes que participin en la prova de 42 quilòmetres passaran per la rambla de Ponent, l'antiga carretera de València, l'avinguda Roma, la Rambla Nova, el carrer Girona, la Via Augusta, el passeig Marítim, el Moll de Llevant, el carrer Trafaltar, el passeig de la Independència, el carrer Manuel de Falla, l'avinguda Vidal i Barraquer, el carrer Enric d'Ossó, la Rambla President Companys i Domènec Guansé, des d'allí desfer el camí anterior i acabar novament a les instal·lacions esportives de Campclar. Els participants a les proves de 5, 10 i 30 quilòmetres recorreran diferents fragments d'aquest circuit.
Els agents restringiran progressivament la circulació minuts abans del pas dels atletes i reobriran la circulació tan aviat com sigui possible.
A la plaça Imperial Tàrraco es deixarà obert el carril més interior per fer la circumval·lació de la plaça. Encara que la cursa inclou la Via Augusta, es deixarà un carril per a vehicles que permetrà l'accés a la ciutat per aquesta via.
Pel que fa a la senyalització, des de les hores prèvies estarà prohibit estacionar a la Rambla de Ponent i a la zona blava del carrer Doctor Battestini.
La disputa de la marató també comportarà afectacions al funcionament de la circulació dels autobusos de l'Empresa Municipal de Transports durant bona part de diumenge al matí. En concret, les línies 3, 5, 6, 8, 11, 12, 21, 22, 23, 34, 54 i 85 veuran modificat el seu recorregut habitual. En el document adjunt podreu veure el detall de les anul·lacions de parades o dels recorreguts alternatius en cada cas.
Cinc persones correran descalces els 42 quilòmetres de la Marató per una bona causa
L'objectiu és visibilitzar la síndrome de Kabuki
ARA A PORTADA
-
L'antiga recepció i les pistes esportives de la Residencial de Tarragona seran de propietat municipal TarragonaDigital
-
La URV ofereix un nou màster centrat en la gestió de la «descarbonització industrial i social» TarragonaDigital
-
L'activitat a l'aeroport de Reus creix durant el mes d'abril fins als 117.000 passatgers TarragonaDigital
-
La capital de la Conca de Barberà presenta el document Montblanc 2030, l'estratègia turística del municipi TarragonaDigital
-
Publicat el 26 de gener de 2019 a les 18:24
Et pot interessar
-
Societat Un de cada cinc adolescents escolaritzats a Reus fan un consum de risc d'alcohol
-
Societat Tres concursants del Baix Camp participen en el nou programa presentat per Àngel Llàcer a 3Cat
-
Societat L’Ajuntament de Calafell plantarà 401 arbres en el lloc dels 142 que ha de retirar per les obres a Segur Platja
-
Societat La família Ribé Robusté dona a l'Arxiu Municipal de Valls dos fons patrimonials únics
-
Societat Tasts gratuïts, activitats familiars i espectacles en la primera Festa del Gelat que acollirà Reus
-
Societat El Consell Comarcal del Baix Camp defensa la ubicació de l’estació intermodal a Vila-seca