Pau Ricomà serà el nou alcalde de Tarragona aquest dissabte. El republicà encapçalarà un govern que, segons ha explicat, està organitzat de manera diferent de com ho feien els socialistes, però com estarà estructurat el nou govern? T'ho expliquem.
El nou govern
L'Ajuntament estarà dividit en sis grans àrees que són presidència, territori i sostenibilitat, serveis generals i govern obert, ciutadania, desenvolupament econòmic i educació. Aquestes àrees, també dividides en subàrees, tenen un coordinador. Aquest responsable no estarà sol portant tots els temes que s'engloben a cada àrea, ja que tindrà el suport d'altres consellers en diferents punts.
Qui s'encarregarà de cada àrea?
L'Àrea de Presidència estarà coordinada per Pau Ricomà. Aquesta inclou Cultura i Festes, el Pla Estratègic 2022, Imatge i Comunicació Interna, Jocs Mediterranis, Ciutat intel·ligent i Relacions amb el Síndic de Greuges.
Ricomà tindrà el suport d'Hermán Pinedo que s'encarregarà de Tarraco Viva i Patrimoni. Laura Castel s'encarregarà de Protocol i relacions institucionals. Paula Varas serà la responsable del Consell de Districtes.
L'Àrea de Territori és per Xavi Puig, que s'encarregarà d'Urbanisme, Neteja, Llicències, Espais Públics, Coordinació de Plans Integrals, Patrimoni Municipal, Domini públic i mobilitat i Medi Ambient. Manel Castaño tindrà la responsabilitat de Protecció Civil i Seguretat Ciutadana.
L'Àrea d'Economia, que es transforma i es passa dir Serveis Generals, estarà coordinada per Jordi Fortuny i serà l'encarregat de Serveis econòmics, Serveis pressupostos de comptabilitat i fiscalització, Tresoreria i gestió d'ingressos, Ordenació corporativa i administrativa, Coordinació amb empreses municipals, Assessoria jurídica, Arxius municipals amb excepció de l'arxiu històric, Expedients de responsabilitat patrimonial, Serveis centrals, Gestió de personal, Prevenció de riscos laborals, Formació de personal i Xarxa de telecentres.
La contractació, comptes i subvencions, transparència, accés a la informació i govern obert seran per a la Laura Castel.
L'Àrea de Ciutadania estarà encapçalada per Carla Aguilar. Serà la responsable de Serveis Socials, Participació ciutadana, Centres Cívics, Salut Pública, Benestar Animal, Feminismes i LGTBIQ+, Capacitats diverses, Llars de jubilats, Associacions de jubilats, Consell de la Gent Gran.
Aguilar rebrà el suport d'Hermán Pinedo que s'encarregarà de Cases Regionals, Joventut, Ajuts socials, Cooperació, Voluntariat i Habitatge. Paula Varas ho farà de Nova Ciutadania.
La cinquena Àrea serà la de Desenvolupament Econòmic, que serà coordinada per Laura Castel. En aquesta, s'ho emmarquen el Patronat de turisme, Marca de Ciutat, Ciutats Patrimoni de la Humanitat, Desenvolupament Econòmic, Europa Direct i Tarragona Open Future.
Mary López tindrà la responsabilitat de Comerç, Mercats, Fires, Consum i Esports, que s'inclouen en aquesta àrea.
L'última àrea és la d'Educació, que és exclusivament de Manel Castaño i s'encarregarà de Normalització Lingüística, Infància, Educació, Universitats, Ocupació i Memòria Històrica.
Com s'organitza el cartipàs?
L'alcalde estarà acompanyat per la figura de vuit tinents d'alcaldes, que són tots els membres del govern, és a dir, sis d'ERC i dos dels comuns.
- Alcalde: Pau Ricomà
- Primera Tinent d’Alcalde: Carla Aguilar
- Segon Tinent d’Alcalde: Jordi Fortuny
- Tercer Tinent d'Alcalde: Sr. Xavier Puig
- Quarta Tinent d’Alcalde: Laura Castel
- Cinquè Tinent d'Alcalde: Paula Varas i González
- Sisena Tinent d’Alcalde: Mary López i García
- Setè Tinent d'Alcalde: Hermán Pinedo i Sánchez
- Vuitè Tinent d'Alcalde: Manel Castaño
A continuació, us mostrem els resultats les eleccions municipals del 26-M:
[municipals2019]MUN43148[/municipals2019]
Com s'estructura el nou govern de Tarragona liderat per Pau Ricomà?
Quantes àrees hi ha i qui se n'encarrega? T'ho expliquem aquí
ARA A PORTADA
-
Municipis de l'Alt Camp i el Baix Camp denuncien talls de llum «constants i recurrents» TarragonaDigital
-
-
Nova jornada de protestes a Tarragona dels treballadors d'International Paper de Valls i Montblanc TarragonaDigital
-
La Unitat de Mediació de la Guàrdia Urbana de Tarragona és un èxit: resol 150 casos dels 186 gestionats el 2025 TarragonaDigital
-
Altafulla i Torredembarra tindran una línia de bus directa a Barcelona durant les obres del túnel del Garraf TarragonaDigital
- Jonathan Oca
- Exredactor de NacióTarragona
Publicat el
14 de juny de 2019 a
les 19:04
Et pot interessar
-
Societat
Tarragona estabilitza les pernoctacions en els 1,7 milions el 2025 i consolida la desestacionalització
-
Societat
El refugi climàtic de l'Escola Pompeu Fabra de Reus ja és una realitat
-
Societat
Salou serà un dels miradors privilegiats per gaudir de l'eclipsi solar del 12 d'agost
-
Societat
Modifiquen el projecte del camí de ronda de la Savinosa: serà més estret i amb canvis en el recorregut
-
Societat
Tarragona tindrà enguany atenció als pacients d'ictus durant els caps de setmana
-
Societat
Una vintena de restaurants de Reus participen en les V Jornades de l'Arròs Ganxet
