L’Ajuntament de Reus, a través de la Regidoria de Via Pública, ha posat en marxa aquesta setmana les obres d’ampliació de l’aparcament en superfície gratuït situat a la plaça de Joaquim Sorolla, al barri Pelai, i la millora de l’espai d’esbarjo per a gossos de l’avinguda de Falset. La intervenció dona resposta a una reclamació veïnal per recuperar les places d’aparcament que es van perdre arran de la construcció del carril bici en aquesta avinguda.
Les obres permetran reordenar l’espai d’esbarjo i ampliar l’aparcament amb una trentena de noves places, gairebé duplicant la capacitat actual del carrer de Narcís Monturiol. Aquesta ampliació supera fins i tot el nombre de places eliminades en el seu dia amb la implantació del carril bici.
El nou aparcament ocuparà més de 800 metres quadrats de la zona d’esbarjo per a gossos, però el projecte no suposarà una pèrdua significativa d’espai i, en canvi, sí que preveu millores notables en aquest àmbit. S’hi instal·laran nous elements d’agilitat canina, així com dues columnes d’enllumenat públic que donaran servei tant a la zona per a gossos com a l’aparcament.
El regidor de Via Pública, Daniel Marcos, ha destacat que “l’objectiu és continuar fent una ciutat més ordenada, còmoda i funcional per a tothom, escoltant les necessitats dels barris i buscant sempre l’equilibri entre els diferents usos de l’espai públic”.