El Consorci d'Aigües de Tarragona millora l'eficiència de la xarxa: només hi ha un 0,14% de pèrdues

Així ho revela un estudi de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) dut a terme entre els mesos de gener i desembre de 2024, amb 4.800 dades diàries

Publicat el 09 de desembre de 2025 a les 14:46

El Consorci d'Aigües de Tarragona (CAT) ha millorat l'eficiència de la xarxa hidràulica, assegurant que arriba al 99,86%. Per tant, només es perd un 0,14% de l'aigua injectada. L'ens ha fet públic un estudi de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) dut a terme entre els mesos de gener i desembre de 2024, amb 4.800 dades diàries. Una de les dades que es recullen és l'Índex d'Aigua No Registrada (ANR), és a dir, el volum d'aigua que es produeix, però que no es registra com a consum legítim.

L'any passat, aquest consum legítim va ser de 102.522 m3 anuals, una xifra que representa 0,1 hm3 respecte dels 74,4 hm3 d'aigua gestionats per l'ens durant l'anterior exercici. Respecte de l'any anterior, s'ha reduït un 66% quan la quantitat anual va ser de 303.522 m3.

L'estudi també inclou recomanacions per mantenir l'alta eficiència de la infraestructura hidràulica. Entre elles, els experts proposen el recalibrat dels cabalímetres que presenten més imprecisió i una campanya d'aforament de tots els dipòsits de regulació del CAT.

Pròximament, el CAT instal·larà més de 150 nous sensors arreu de la xarxa que permetran incrementar la capacitat de monitoratge d'aspectes de qualitat i pròpiament hidràulics. Una inversió que s'emmarca en el pla de digitalització finançat per la Unió Europea a través dels fons Next Generation.