La Cova de la Font Major de l'Espluga experimenta importants millores per recuperar l’entrada natural

La inversió total ha estat de 119.000 euros durant el 2023 i 2024, subvencionada al 80% pel Departament de Cultura

Entrada de la cova de l'Espluga
Entrada de la cova de l'Espluga | Ajuntament de l'Espluga de Francolí
04 de febrer de 2025, 09:52
Actualitzat: 9:52h

L’Ajuntament de l’Espluga de Francolí ha completat una sèrie d’actuacions per millorar les coves. Amb una inversió total de 119.000 euros durant el 2023 i 2024, subvencionada al 80% pel Departament de Cultura, aquestes millores han permès recuperar l’entrada natural de la Cova de la Font Major, retirant elements afegits per integrar-la millor amb l’entorn i millorar l’accessibilitat.

També s'ha consolidat la muralla medieval sobre les coves per evitar despreniments i garantir la seguretat, i s'han renovat les escales de la zona de les cabanes neolítiques amb estructures de pedra antilliscant, molt més segures.

S'han instal·lat portes d’emergència homologades per facilitar evacuacions i també s’ha desenvolupat un projecte museogràfic per reproduir els gravats paleolítics descoberts el 2019, amb espais sensorials que aproparan aquest art rupestre únic als visitants.

Experiència més completa

D'altra banda, per tal de fer l’experiència més completa, les audioguies han estat renovades en 6 idiomes (català, castellà, anglès, francès, rus i neerlandès). S'han instal·lat nous cartells retroil·luminats, llums a l’interior de la cova i bancs dins les coves.

Aquestes actuacions s’han dut a terme gràcies a la subvenció per a inversions en jaciments arqueològics i paleontològics destinades a la visita pública amb què el Departament de Cultura ha atorgat a l’Ajuntament una subvenció de 95.000 euros.