Cunit, Salou i Calafell són els tres municipis del Camp de Tarragona que tenen un percentatge d'habitatges d'ús esporàdic més elevat, segons dades publicades per l'Institut Nacional d'Estadística (INE). Aquesta és la categoria en la qual s'inclouen les segones residències, ja que el consum que tenen equival a un ús de tres mesos durant tot l'any.
L'INE ha publicat una llista dels 80 municipis espanyols de més de 2.000 habitants que tenen el percentatge més elevat de pisos d'ús esporàdic. N'hi ha cinc que són del Camp de Tarragona i on els pisos d'ús esporàdic superen el 20% dels habitatges totals. Són Cunit (21,3%), Salou (20,8%), Calafell (20,5%), Roda de Berà (20,4%) i Altafulla (20,2%).
A la classificació hi ha onze municipis de Catalunya, la majoria dels quals són a les províncies de Girona (5) i Tarragona (5). L'onzè és Bellver de la Cerdanya, a Lleida, mentre que cap municipi de Barcelona figura a la llista. Els tres que tenen el percentatge més elevat són Camprodon (24,8%), Castell-Platja d'Aro (22,4%), i l'Escala (21,5%). Després ja venen Cunit i Salou.
A l'Estat espanyol, el municipi amb un percentatge de cases d'ús esporàdic més gran és Noja, a Cantàbria, amb un percentatge que es dispara fins al 47%, seguit de Benasc, a Osca, amb un 34,5%. Cunit, Salou i Calafell ocupen els llocs 51, 57 i 62 a la llista de tot el territori espanyol.
Cunit, Salou i Calafell, entre els municipis amb més habitatges d'ús esporàdic
Societat
Tenen més del 20% dels habitatges en aquesta categoria, on s'inclouen les segones residències
ARA A PORTADA
-
Societat Les defenses dels acusats d'Inipro demanen l'exclusió del disc dur de l'IMSST del procediment ACN
-
Societat L'exalcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, diu que en el judici d'Inipro podrà demostrar la seva «honorabilitat» Antonio Ramos Llauradó | ACN
-
Política Relacionen Rubén Viñuales amb un cas de drogues per una trucada de 2017: l'alcalde de Tarragona ho nega TarragonaDigital
-
-
Societat Salou es converteix en la capital de l'aviació aquest cap de setmana amb la «Festa al Cel 2026» Antonio Ramos Llauradó
Publicat el
10 d’agost de 2023 a
les 10:36
Actualitzat el
10 d’agost de 2023 a les
10:59
Et pot interessar
-
Societat
Els pàrquings municipals de Reus incrementen el nombre d'usuaris més d'un 7% durant els mesos d'estiu
-
Societat
Tarragona i Mèrida impulsen una estratègia conjunta per impulsar la projecció del patrimoni romà
-
Societat
Els Mossos despleguen a Tarragona un macrocontrol de trànsit a Tarragona: més de 175 denúncies
-
Societat
Tornen els autobusos per als usuaris dels trens Regionals del Camp de Tarragona per noves obres
-
Societat
El cas Inipro arriba a judici tretze anys després de l'inici de les investigacions
-
Societat
L’Ajuntament de Reus instal·la bandes reductores de velocitat al carrer del Pintor Fuster
