Ja hi ha data d'obertura de l'enllaç directe entre l’A-27 i l’N-240 a Montblanc. Tal com ha informat l'Ajuntament de Montblanc, la nova via entrarà en funcionament durant la setmana de l'1 de desembre. Concretament, l'objectiu és que la carretera sigui totalment operativa amb l'augment del trànsit que es preveu pel pont de desembre, entre el divendres dia 5 i el dilluns dia 8.
En aquest sentit, tal com apunta Nova Conca, l'obertura de l'enllaç permetrà que els vehicles que es dirigeixen al nucli montblanquí ja no hagin de recórrer les rotondes de Lilla i puguin accedir directament a l'N-240, fet que ha de millorar la fluïdesa i la seguretat viària en aquest punt.
Ara bé, l'Ajuntament de Montblanc mostra preocupació davant del fet que, en episodis de gran afluència de cotxes, es pugi produir un "coll d'ampolla" que provoqui importants retencions entre l'A-27 i l'AP-2.
Per aquest motiu, el consistori, reclamana que es completi definitivament la connexió de l'A-27 amb l'autopista, un tram d’uns cinc quilòmetres valorat en més de 50 milions d’euros i ja redactat, a l'espera de l’aprovació de la declaració d’impacte ambiental.
