Posen data a les obres de millora de la carretera del polígon Francolí de Tarragona

La inversió serà de més de 660.000 euros i els treballs s'allargaran durant tres mesos

Publicat el 13 de març de 2026 a les 16:35

Aquest dilluns 16 de març començaran les obres de rehabilitació del ferm de la carretera del polígon industrial Francolí de Tarragona, en el tram comprès entre l’inici del vial fins al Parc de Bombers. Així mateix, també està prevista la creació d'una nova rotonda i la construcció d’un nou col·lector d0aigües. Els treballs, a càrrec de l’empresa Tecnofirmes, tenen un cost de 664.144,8 euros (IVA inclòs), amb una durada prevista de tres mesos.

A banda de la reparació del ferm de la carretera, es crearà una nova rotonda per tal de millorar l’accessibilitat a l’aparcament de l'EMT i a l’enllaç amb l’autovia A-27. Així mateix, es construirà un nou col·lector d'aigües, amb l’objectiu de millorar les condicions actuals del drenatge de la zona i d’acord al Pla Director de Clavegueram.

Afectacions al trànsit

Pel que fa a les afectacions al trànsit, durant les primeres setmanes d’obres i fins a Setmana Santa, es faran talls puntuals de carrils en ambdós sentits de la circulació. Posteriorment, si que hi haurà desviaments provisionals que s’aniran informant degudament.

L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha destacat que "per fi es dignificarà el polígon Francolí, un dels punts industrials estratègics per a la ciutat, que des de feia masses anys no rebia les inversions que es mereixia. Aquesta obra tindrà un impacte molt positiu tan en els treballadors com en tots aquells ciutadans que hi passen".