El nou govern municipal sorgit de la moció de censura del passat 10 de maig ja s'ha fet públic, mitjançant decret. Queda pendent la proposta de retribucions, que no es preveu que es pugui aprovar fins al 30 de maig, en sessió plenària ordinària. María Luisa Méndez-Vigo serà la regidora d'Urbanisme i Medi Ambient, així com també té delegades les competències en participació ciutadana i polítiques feministes, mentre que també serà la primera tinent d'alcaldia.
Pel que fa a l'àrea d'Hisenda, anirà a càrrec de Francesc Farré, que alhora serà el segon tinent d'alcaldia i el responsable de les àrees també d'administració electrònica, benestar social, comunicació, gent gran, protecció animal, transparència i accés a la informació pública i salut. I el tercer tinent d'alcalde serà també de la formació d'Alternativa Altafulla, Jaume Sánchez, responsable de comerç i turisme. Pel que fa al regidor de Junts, Héctor López Bofill, s'encarregarà de Cultura, Ensenyament i Esports. Tot i que Xavier Rofas no pot accedir per la llei antitransfuguisme a la gestió directa de cap àrea municipal, sí que es preveu que treballi en algunes de les competències atribuïdes a Francesc Farré.
D'aquesta manera queda definit el cartipàs municipal, encapçalat per l'alcaldessa Montserrat Castellarnau. Castellarnau va liderar una moció de censura arran dels darrers temporals a la platja i va aconseguir els suports tant de Junts com del regidor no adscrit Xavier Rofas (PDECat), i també d'Ara Altafulla. Aquesta última regidora, Natàlia Sanz, va rebutjar però participar de l'executiu sortint de la moció de censura.
Tot plegat ha succeït després de 3 anys de govern de l'EINA, els dos primers de la mà del PSC i d'Ara Altafulla. Les dues regidores ara a l'oposició van tenir diferències amb la coalcaldia de Jordi Molinera i Alba Muntadas, però només Sanz va donar suport a la moció de censura per forçar el canvi de govern.
[noticia]44925[/noticia]
[noticia]44972[/noticia]
Definit el nou cartipàs municipal a Altafulla després de la moció de censura
Hi haurà tres tinences d'alcaldia, totes assumides per Alternativa
ARA A PORTADA
-
El cas de l’abocament irregular de residus a Constantí es complica les acusacions d'entitats ecologistes TarragonaDigital
-
La denúncia per la manca de places a les escoles públiques de Reus arriba al Parlament TarragonaDigital
-
La missió comercial de la Cambra de Tarragona que estava atrapada en un hotel a Líbia, traslladada TarragonaDigital
-
Detingut un usuari d'un centre de salut mental de Reus per apunyalar la seva parella TarragonaDigital
-
El Grup Griñó nega les acusacions de connivència amb l'Agència de Residus de Catalunya TarragonaDigital
Publicat el 18 de maig de 2022 a les 15:10
Et pot interessar
-
Societat L'onzena edició de la Music Valls Va de Vins es renova i bat rècord de cellers inscrits
-
Societat El Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat aprova un protocol pioner per respondre als actes vandàlics
-
Societat L’excap de la Policia de Montblanc nega en el judici que incorporés la fotocòpia del carnet de l’altra acusada amb la data alterada
-
Societat El llegat del Campanaret de Reus: què queda d'un dels edificis més famosos de la ciutat?
-
Societat L'origen del nom del Pati, la plaça més cèntrica i polivalent de la ciutat de Valls
-
Societat Tarragona construirà més d'un miler d'habitatges protegits en els pròxim anys