El pantà de Riudecanyes demana quatre anys de presó als dos activistes mediambientals denunciats per una acció reivindicativa l'any 2017. La fiscalia demana multes, mentre que la defensa insisteix en l'arxivament de la causa. El judici contra Andreu Escolà i Anaïs Estrems està previst per al divendres de la setmana vinent, 30 de juny.
L'acusació particular de la Comunitat de Regants del Pantà de Riudecanyes reclama una condemna de quatre anys de presó i més de 7.000 euros de multa. Acusa els activistes de delictes d'usurpació per haver desviat l'aigua, coaccions subsidiàriament i danys agreujats, segons han explicat els ecologistes a l'ACN. La fiscalia, en canvi, sol·licita sancions de 3.240 euros per als acusats en concepte d'un delicte d'usurpació i d'un de danys lleus.
També hi afegeix una indemnització de responsabilitat civil per valor de 4.498 euros. Tot plegat neix d'una acció reivindicativa feta l'any 2017 per part d'activistes de diferents entitats, com el Gepec o la Plataforma Riu Siurana Viu. El moviment fa anys que reclama una alternativa a la gestió del sistema Siurana - Riudecanyes.
A grans trets, volen que aquesta gestió no passi per l'actual transvasament d'aigua del pantà del Prioral al del Baix Camp o, almenys, que s'augmenti el cabal d'aigua que es deixa anar riu avall. Això implicaria reduir o tallar directament el transvasament d'aigua cap al pantà de Riudecanyes. En el marc d'aquesta reivindicació, l'any 2017 es va organitzar una acció de protesta a l'assut on es desvia l'aigua.
Va consistir a desviar l'aigua del canal de transvasament perquè seguís el curs natural del riu, una actuació que la Comunitat de Regants va denunciar i que, divendres dia 30, arribarà a judici. És per això, i davant les penes i multes que demanen tant l'acusació particular com la fiscalia, que les entitats ecologistes fan una crida a mostrar suport als dos activistes a partir de dos quarts d'onze als Jutjats de Reus.
Demanen quatre anys de presó i multes per a dos activistes pel riu Siurana
La Comunitat de Regants del Pantà de Riudecanyes reclama presó i milers d'euros en multes; la fiscalia no demana penes de presó
ARA A PORTADA
-
Els advocats de Tarragona proposen millorar les indemnitzacions per retards als usuaris del tren TarragonaDigital
-
El president d'Asfuncat assegura que vigilaran que FuneCamp «no incorri» en competència deslleial TarragonaDigital
-
L'Ajuntament de Tarragona anuncia la congelació d'impostos i taxes de cara a l'any 2026 TarragonaDigital
-
L'Ajuntament de Torredembarra denunciarà la constructora encarregada de cobrir la piscina nova TarragonaDigital
-
Alerta per pluges a Tarragona per l'arribada de la dana Alice al litoral Mediterrani TarragonaDigital
Publicat el 20 de juny de 2023 a les 15:00
Et pot interessar
-
Societat Alcover celebra el 47è Homenatge a la Gent Gran en un emotiu acte de reconeixement
-
Societat La URV situa 50 investigadors entre els més influents del món
-
Societat L'Ajuntament de Tarragona obre el termini per sol·licitar punts de venda de castanyes
-
Societat Arrenca la sisena edició del projecte Carpa al Pati a la Conca de Barberà
-
Societat La Coordinadora de Colles Castelleres respon a la Colla Joves per la polèmica en deixar la junta
-
Societat La Ruta del Cister estrena estacions d’aparcament i recàrrega de bicicletes elèctriques