
Imatge del dispostiu dels Mossos davant d'un dels pisos escorcollats, a Tarragona. Foto: Laia Solanellas.
Els Mossos d'Esquadra de la comissaria de Tarragona van detenir aquest passat dijous a quatre persones per estar presumptament vinculades en diversos robatoris amb força al Camp de Tarragona, concretament, de diferents cases, masos i establiments. Els quatre detinguts, joves de nacionalitat marroquina, estan acusats de diversos fets i s'espera poder-los relacionar amb altres durant els dies vinents d'investigació, segons han explicat fonts dels Mossos d'Esquadra a TarragonaDiari.cat. Després de ser detinguts dijous, divendres a la nit una comitiva judicial, agents d'investigació i d'intervenció van entrar als domicilis dels detinguts, al carrer Francesc Macià de Vila-seca i a Camp Clar. La policia catalana assegura que es tracta de persones molt violentes i s'ha pogut provar que durant els robatoris van agredir a algunes de les víctimes. El cas porta el nom d'Orycto, cavar en grec.
Durant hores es van escorcollar diferents habitacions per tal de poder trobar indicis que relacionessin els detinguts amb els fets delictius que la policia els hi imputa. Tot sembla apuntar que els escorcolls van donar fruits i que es va trobar molt material presumptament relacionat amb les investigacions. Els escorcolls es van iniciar al vespre i es van allargar fins a quarts de cinc de la matinada.
Els han pogut enxampar arran d'un robatori amb violència a Vila-seca
La investigació de l'Àrea d’Investigació Criminal de la Regió Policial del Camp de Tarragona es va iniciar després d'un robatori a Vila-seca mateix el passat mes de desembre. Segons el testimoni de les víctimes de l’assalt pels volts de les 22.30 hores quatre persones, que duien passamuntanyes, van accedir a una finca de Vila-seca amb la intenció de cometre un robatori. Els lladres van esgrimir armes blanques i bats de beisbol amb la finalitat d’intimidar els propietaris de la finca en cas de ser detectats. Quan les víctimes els van veure els lladres els van agredir i els van sostreure dos telèfons mòbils, 870 euros, una destral, una carabina d’aire comprimit, una mira telescòpica i dues caixes de balins. Els Mossos d'Esquadra es van fer càrrec de les investigacions per tal d’esclarir els fets i poder detenir els autors.
_16.50.09.jpg)
Imatge del material decomissat pels Mossos en els escorcolls a casa dels detinguts.
Després de fer diverses indagacions els van poder identificar i els van arrestar aquest passat dijous. Durant l'escorcoll es van trobar setze telèfons mòbils, sis ordinadors, 300 euros, tretze walkie-talkie, una credencial del Cuerpo Nacional de Policía espanyola i tres destrals, entre d’altres objectes. Les investigacions, segons ha fet públic, han demostrat que els lladres estan relacionats amb dos robatoris més: un, en una fleca de la Canonja on hi van sostreure un cotxe i 200 euros i, un altre, a les Borges del Camp d’on es van endur vuit quilos de marihuana, un ordinador portàtil i una arma de foc.
En el dispositiu, que va ser seguit per forces curiosos, ja que al carrer Francesc Macià hi ha diferents bars, hi van participar la unitat canina dels Mossos d'Esquadra i també una dotació dels agents d'ordre públic ARRO. Després de prestar declaració davant del jutge que porta el cas, han enviat dos dels quatre detinguts a la presó.

En l'operatiu hi van treballar membres de la unitat canina i de l'ARRO. Foto: Laia Solanellas.