Dídac Nadal assegura que arribarà «fins al final» per determinar responsabilitats en les irregularitats a ESPIMSA

En total són més de 10.000 euros els que s'haurien gastat en dues targetes de dos treballadors, més sobresous i despeses no justificades de l'antic gerent, Isidre Pronor

Publicat el 09 de desembre de 2020 a les 20:06
Les irregularitats detectades a l'Empresa Municipal Mixta de Mercats (ESPIMSA) de Tarragona es portaran als tribunals. Ho ha assegurat l'actual president, Dídac Nadal (Junts), en acabar la reunió del consell d'administració. Els fets es van fer públics la setmana passada i encara es troben en plena etapa d'investigació: un informe ha determinat que durant cinc anys el qui va ser gerent fins al canvi de govern -al 2019-, Isidre Prunor, hauria fet despeses no justificades mitjançant una targeta en restaurants i combustible. També, en dues targetes més, corresponents a treballadors que Nadal no ha volgut indentificar, s'haurien fet despeses que sumen vora 10.000 euros exclusivament en combustible.

Segons Nadal, aquesta inversió en combustible encaixa amb el consum "diari i personal" dels titulars de les targetes, i no pas a "despeses de representació". El consell d'administració s'ha mostrat d'acord a tirar endavant "fins al final" la demanda judicial consegüent

L'informe, elaborat pels Compliances -figura que controla el procediment correcte a les empreses-, assenyala que Prunor -qui va rebre una indemnització de 68.000 euros en ser acomiadat ara fa un any- s'hauria excedit en les seves tasques al capdavant d'ESPIMSA, amb "imports molt rellevants" i un "ús inadequat" dels recursos públics entre 2013 i 2019, durant el mandat del PSC. També, diferents vies per "reintegrar" les quantitats extretes de l'empresa de manera irregular.

Segons ha detallat Nadal, l'interventor municipal no disposava de la informació de les targetes, mentre que sí que era conscient dels increments salarials constants i no ajustats a les categories de tres persones.