L'advocat Jordi Bladé, que NacióDigital va avançar que està sent processat per un presumpte delicte d'apropiació indeguda de diners dels seus clients, ha presentat la seva dimissió com a membre de la nova junta del col·legi. L'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Tarragona (ICAT) ha acceptat la seva decisió i ja ha decidit el seu substitut, que serà Susanna Duran, diputada tercera d’aquesta junta, com a nova secretària.
Bladé va acceptar al 2018 una condemna per un cas d'apropiació indeguda de diners d'una clienta, però aquest no és l'únic cas pel qual ha tingut conflictes amb els seus defensats. En un altre cas, que es va reobrir al mes de febrer a causa d'un recurs, un home li reclama aproximadament 100.000 euros no cobrats d'una indemnització per un accident transcorregut al 2009. Tot plegat s'està investigant, però hauria estat, segons fonts del Col·legi, arran de la reobertura del cas, quan el mateix Bladé va voler presentar la seva dimissió, que no s'ha oficialitzar fins avui.
Precisament aquest divendres s'ha celebrat una junta de govern de l'ICAT. Aquesta junta va ser l'escollida en unes eleccions polèmiques al mes de novembre passat. La presidenta, Estela Martín, encara no ha donat explicacions pel fet d'haver inclòs a la seva llista una persona que quan es van dur a terme els comicis ja estava sent investigat pel jutjat d'instrucció 2 de Tarragona.
Fonts del Col·legi apunten que ha estat Bladé qui voluntàriament ha pres la decisió "per no esquitxar la institució" i va entrar-ho a registre el passat dia 19. Bladé ostentava el càrrec de secretari de la junta i, a causa d'aquesta dimissió, l'ICAT ha decidit ja qui el substituirà.
En un comunicat, la junta de govern demana respectar la presumpció d'innocència de Bladé i li agraeix la seva "bona feina" en els quatre mesos que ha exercit el càrrec, "període en el que ha demostrat la seva vàlua, visió, lideratge i capacitat de treball, atributs que van ser els que el van fer mereixedor del càrrec."
[noticia]40364[/noticia]
[noticia]40381[/noticia]
Dimiteix com a membre de la junta de l'ICAT Jordi Bladé, advocat acusat d'apropiació indeguda
El seu substitut com a secretari serà Susanna Duran, diputada tercera d’aquesta junta
ARA A PORTADA
-
Illa garanteix als inversors coreans que la planta de Mont-roig tirarà endavant malgrat el rebuig ecologista Bernat Surroca Albet
-
Unes 3.000 persones es mobilitzen per replantar els terrenys on es projecta l'empresa Lotte a Mont-roig del Camp TarragonaDigital
-
L'Ajuntament de Tarragona invertirà 92.000 euros per aturar el deteriorament de Ca la Garsa TarragonaDigital
-
Què fer el cap de setmana del 30 i 31 de maig i 1 de juny a la demarcació de Tarragona? TarragonaDigital
-
Publicat el 23 d’abril de 2021 a les 13:36
Et pot interessar
-
Societat Alerten d'atacs contra les colònies felines de Reus i altres incidents amb els gats comunitaris
-
Societat La Barnahus aconsegueix reduir el temps dels procediments judicials a Tarragona i Lleida
-
Societat Un estudi fet a Tarragona alerta que l'exposició al fum del tabac és un «perill» especialment pels infants
-
Societat El Mercat Central de Tarragona torna a cuinar el peix fresc dels clients els divendres i dissabtes
-
Societat L'alcalde d’Aiguamúrcia Òscar Sendra, nou vicepresident de la Federació de Municipis de Catalunya
-
Societat Blaumut anuncia un nou concert a l'Alt Camp