La Residència Ballús, a la carretera del Pla de Valls, està sent investigada per la Fiscalia Provincial de Tarragona per diverses denúncies de familiars de la gent gran del centre. Així ho ha confirmat la consellera de Salut Alba Vergés, que reconeix l'existència de diligències pre-processals davant la pregunta parlamentària de la diputada tarragona d'En Comú Podem Yolanda López.
La mateixa consellera afegeix que a partir del 13 de març es van anar dictant noves instruccions per evitar que la pandèmia entrés als centres residencials per a la gent gran. Això no es va aconseguir, fins al punt que dues setmanes després la Generalitat va intervenir en la gestió de l'equipament, ja que s'hi van detectar desenes de positius en un moment en què les residències estaven aïllades. Aquesta va ser la primera de moltes intervencions del Govern en centres residencials en ple confinament.
24 morts
Fins al passat 1 de juny, la conselleria de Salut d'Alba Vergés comptabilitza en 24 els morts entre els mesos de març, abril i maig en aquest centre residencial. Són dades facilitades en resposta a una pregunta parlamentària del diputat Alejandro Fernández, del Partit Popular. Segons la Generalitat, fins al passat 1 de juny es van realitzar 102 proves PCR en aquest centre i es van detectar 32 positius. 17 d'ells van morir a causa de la Covid-19, mentre que 7 encara estan categoritzats com a "sospitosos" d'haver mort per aquest virus.
A la demarcació de Tarragona, 29 residències van tenir com a mínim 1 positiu confirmat en aquest període. Pel que fa a morts, destaca la Residència Nostrallar, dels Pallaresos, amb un total de 41 defuncions, 29 de les quals confirmades amb coronavirus i 12 com a "sospitoses".
[noticiadiari]2/207423[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/207321[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/207422[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201967[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/205332[/noticiadiari]
Diverses famílies denuncien a la Fiscalia la gestió de la Covid-19 a la Residència Ballús, a Valls
Entre els mesos de març, abril i maig, en aquest centre hi va haver un total de 24 morts
Publicat el 09 de setembre de 2020 a les 07:42
Et pot interessar
-
Societat Reus canvia l'ubicació de la nova estació d'autobusos després de l'oposició veïnal
-
Societat Els productes del Camp de Tarragona, presents en el dinar de la conferencia de presidents de Barcelona
-
Societat L'EMT de Tarragona manté la bonificació del 50% en tots els abonaments fins a final d'any
-
Societat Comenen les esperades obres de remodelació de la plaça de la Cinquena Promoció de Sant Pere i Sant Pau
-
Societat Torredembarra porta a la Fiscalia de Medi Ambient l'extracció de sorra de la platja de la Paella
-
Societat S'incrementen els delictes d'homicidi i abús a la demarcació de Tarragona durant el 2024