Dos dels terroristes van vendre joies en una botiga de compra-venda d'or i una joieria de Vinaròs (Castelló) dies abans d'atemptar a Barcelona i Cambrils, segons consta al sumari al que ha tingut accés l'ACN. Just el dia abans de l'atropellament mortal a la Rambla de Barcelona, Mohamed Houli Chemlal va anar a la botiga i va vendre divuit arracades, quatre anells, dues cadenes i sis penjolls d'or i va obtenir 1.180 euros.
Va assegurar a la botiguera que estava de vacances a Vinaròs i que eren de la seva mare. El dia 14, va repetir l'operació a una joieria i va vendre set objectes per 550 euros. El dia 12, Youssef Allaa va anar a la botiga de compra-venda d'or i va obtenir 800 euros per dos anells i un collaret d'or. En tota, 2.500 euros que els terroristes van destinar a la preparació dels atemptats, segons els investigadors.
A més, la cèl·lula també va intentar finançar-se a través de microcrèdits i va fer diferents peticions a empreses que concedeixen crèdits instantanis (com Cofidis). Segons un informe dels Mossos d'Esquadra, ho feien usant identitats falses. El 16 d'agost també van intentar llogar per telèfon una furgoneta a una empresa que té locals a Burriana i Villareal i van afirmar que els era "urgent" tenir-la i que no els importava de quin model fos.
Dos dies abans, el 12 d'agost, va fer una operació similar un altre dels integrants de la cèl·lula, Youssef Allaa (que va morir a l'explosió d'Alcanar). Va adreçar-se a la mateixa botiga i va demanar el preu per dos anells i un collaret d'or. Va aconseguir-ne 800 euros, va signar el contracte i va marxar. Aquests diners, segons els investigadors, eren necessaris per comprar explosius i poder preparar els atemptats que ideaven per pocs dies després.
Intent d'aconseguir crèdits
Un informe dels Mossos d'Esquadra també recull com van intentar aconseguir microcrèdits ràpids a través de companyies com Cofidis, Moneyman o Dinerorapid. A més, ho intentaven amb identitats falses, usant el nom de Nelu Daniel. Els registres policials investiguen les gestions fetes per Mohamed Hichamy, Younes Abouyaaqoub (conductor de la furgoneta), Rachid Oukabir, Saber Oukabir, Hicham Abouyaaqoub i Mohamed Houli Chemlal.
Amb el mòbil de Hichamy, per exemple, es van fer diverses trucades a Cofidis, que concedeix crèdits a distància i també es recullen SMS de contacte amb les demés empreses. Els Mossos assenyalen que les comunicacions són importants perquè es van fer el 4 de juliol, un mes abans de la data planejada pels terroristes per atemptar: el 20 d'agost. L'explosió d'Alcanar, però, els va fer canviar de plans i van avançar els actes terroristes al dia 17.
Segons els Mossos, l'objectiu era aconseguir uns crèdits que no retornarien i fer servir els diners per comprar substancies per fabricar explosius. La policia remarca al seu informe que aquesta pràctica també l'han seguit d'altres cèl·lules, com la dels atemptats de París.
Said Aalla va avisar la seva mare que el seu germà "faria alguna cosa molt greu"
El terrorista abatut a Cambrils Said Aalla, germà de Yousef Aalla –mort a l'explosió d'Alcanar- va avisar la seva mare que Yousef "faria alguna cosa molt greu" però aquesta "no li va donar importància", segons la declaració d'un cosí dels Aalla recollida en el sumari del 17-A, al qual ha tingut accés l'ACN.
El sumari revela diverses declaracions de l'entorn dels terroristes, com per exemple que la parella de l'ara empresonat Driss Oukabir assegura que aquest va anar a Tànger, al Marroc, del 2 al 13 d'agost del 2017 per "desconnectar" i "no per veure la seva família", tot i que "no acostumava a viatjar". La parella de Driss també afegeix que el seu germà, Moussa Oukabir, va augmentar el seu nivell adquisitiu a finals de juny del 2017.
Dos dels terroristes van vendre joies per valor de 2.500 euros dies abans del 17-A
La cèl·lula va intentar demanar crèdits telefònics amb identitats falses per comprar explosius un mes abans dels atemptats
ARA A PORTADA
-
Les obres del nou Parc del Port de Tarragona arriben a la recta final i ja hi ha data d'inauguració Antonio Ramos Llauradó
-
-
La Fira Trapezi de Reus celebra els 30 anys amb una edició marcada pel compromís amb el circ contemporani TarragonaDigital
-
-
Prova pilot amb un grup de rucs per reduir la presència de canya americana al Baix Penedès TarragonaDigital
Publicat el
07 d’agost de 2018 a
les 20:13
Et pot interessar
-
Societat
El Cupó Diari de l'ONCE deixa prop de 2 milions d'euros a Tarragona
-
Societat
L'aparcament municipal Bastos de Tarragona ofereix ara 62 places per a usuaris no abonats
-
Societat
Citen a declarar els impulsors del documental «Insostenible» arran d'una querella de Griñó
-
Societat
L’ampliació del servei de recollida de voluminosos de Reus incrementa les recollides un 24%
-
Societat
El trajecte en tren entre el Camp de Tarragona i Barcelona és ara més lent que l'any 2000
-
Societat
La reinvenció de l'antiga N-340 a Miami Platja: continuen les obres per convertir-la en un eix comercial
