Un parell de centenars de persones s'han manifestat aquest dimarts al vespre pels carrers més cèntrics de Tarragona en el dia de l'Orgull LGBTIQ+, una cita que ja va tindre la seva mobilització central aquest passat dissabte a Barcelona i que s'ha repetit avui i altres dies de la setmana en diverses poblacions catalanes.
Amb el lema "Dret a ser", la Plataforma 28J del Camp, integrada pels col·lectius Gènere Lliure, H2O, Observatori Contra l'Homofòbia del Camp, Cau de Llunes i Frides, han fet visibles les banderes que identifiquen el col·lectiu i les seves demandes. Entre elles, les del col·lectiu trans, que en un dels lemes assenyalava que "no és el meu cos, és la teva mirada". També hi havia les proclames habituals, com ara la de fer visibles les relacions lèsbiques amb "no som amigues ens mengem les figues" o bé "rere les persianes també hi ha lesbianes, a tots els balcons també hi ha maricons".
La plataforma considera "més necessari que mai" sortir a manifestar-se "en un any en què han augmentat les agressions al col·lectiu, amb assassinats de gais a Madrid i a Bilbao, la serofòbia i l'homofòbia implícita en el seguiment del cas de la verola del mico i el qüestionament de l'existència de les persones trans no binàries". Alhora, també recorden que en diversos països encara hi ha persecució i que per aquest motiu "es veuen obligades a fugir-ne, però no sempre ho aconsegueixen".
La manifestació ha sortit quan passava gairebé mitja hora de les vuit del vespre des de la plaça dels Carros i, guiada pels Mossos d'Esquadra, ha enfilat pel carrer Apodaca, el carrer Gasòmetre i tot plegat en direcció al passeig de les Palmeres, on hi han dut a terme una festa, prèvia lectura del manifest.
Dues-centes persones es manifesten amb «orgull» a Tarragona
Societat
Els col·lectius Gènere Lliure, H2O, Observatori Contra l'Homofòbia del Camp, Cau de Llunes i Frides reivindiquen el seu "dret a ser" pel centre de la ciutat
ARA A PORTADA
-
Economia DOW confirma que acomiadarà 116 persones a l'Estat, la majoria de les quals a Tarragona ACN
-
Economia L'Aeroport de Reus supera els 218.000 passatgers al setembre i vola cap al segon millor any de la seva història ACN | ANTONIO RAMOS
-
Societat Consulta a quin col·legi votaràs a Tarragona a les eleccions espanyoles del 29-N Antonio Ramos Llauradó
-
Societat Nou horitzó per a Ca l'Ardiaca: un grup navarrès compra l'històric edifici de Tarragona per fer-hi un hotel Antonio Ramos Llauradó
-
Economia El Port de Tarragona es consolida com hub d’emmagatzematge de productes petroquímics a la trobada anual de l’EPCA TarragonaDigital
Publicat el
28 de juny de 2022 a
les 20:55
Et pot interessar
-
Societat
Els Bombers extingeixen l'incendi originat en una nau industrial a Santa Coloma de Queralt
-
Societat
Protecció Civil provarà 119 sirenes de risc químic de tot Catalunya el 19 d'octubre
-
Societat
Torna la «normalitat» a l'estació de Sant Vicenç de Calders: «No saps si arribarà el tren o no»
-
Societat
Pastors de Tarragona es formen en sacrifici de xais i cabrits per impulsar els escorxadors de proximitat
-
Societat
Un incendi crema un antic restaurant de l'Alt Camp
-
Societat
La Generalitat suspèn les classes al Baix Camp pel temporal de pluges quan els alumnes ja eren a les escoles
