El Servei de Cirurgia Pediàtrica de l'Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona ha efectuat , aquest mes de juny, una segona intervenció quirúrgica per corregir una atrèsia esofàgica a una nena acabada de néixer amb una tècnica mínimament invasiva.
La primera operació d'aquest tipus, al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre, també a una nena, va tenir lloc l'octubre passat al mateix centre. L'atrèsia esofàgica és un defecte de naixement en què l'esòfag no es desenvolupa apropiadament. Es tracta, asseguren des del centre, d'una de les intervencions més complexes de la cirurgia pediàtrica, per via toracoscòpica ,consistent a separar l'esòfag de la via aèria i unir els dos extrems per reconstituir la continuïtat de l'esòfag.
En alguns casos el diagnòstic es pot fer abans del naixement i es confirma sempre quan aquest es produeix. Segons ha explicat el centre hospitalari en un comunicat, el tractament s'ha de fer al més aviat possible atès que aquests pacients no es poden alimentar i la unió entre l'esòfag i la via aèria genera dany pulmonar progressiu.
Habitualment, aquest procediment es feia a través d'una incisió entre les costelles. Aquest abordatge s'associa a més morbiditat: adherències costals, deformitat toràcica, dolor crònic i grans cicatrius antiestètiques. La cirurgia per via toracoscòpica mínimament invasiva aplicada redueix les incisions quirúrgiques, disminueix la morbiditat, produeix cicatrius mínimes, sense deformitats i amb menor dolor postoperatori.
El Joan XXIII repeteix amb èxit una complicada operació a un nadó
Societat
Segona intervenció amb èxit a Tarragona per corregir de forma poc invasiva una atrèsia esofàgica a un nadó
ARA A PORTADA
-
-
-
Societat Per què Rodalies va fer curt per l'eclipsi? No hi va haver reforç real cap al sud Arnau Urgell i Vidal
-
Societat L'allau de passatgers per l'eclipsi i el reforç insuficient tornen a qüestionar Rodalies Gerard Mira
-
Àrea Metropolitana Descartat el projecte per tractar el càncer a l’antiga nuclear de Vandellòs I ACN
Publicat el
21 de juny de 2023 a
les 16:17
Actualitzat el
21 de juny de 2023 a les
16:20
Et pot interessar
-
Societat
Milers de persones esclaten d'admiració amb l'eclipsi a Tarragona
-
Societat
Veïns de la zona de Joan XXIII de Tarragona denuncien la presència d'una plaga de rates
-
Societat
Cornudella i la Morera de Montsant tancaran els accessos al Parc Natural de la Serra de Montsant per l'eclipsi
-
Societat
Els veïns de Roda de Berà clamen contra les pantalles acústiques d'Adif
-
Societat
Els plans d’ocupació comarcals de la Diputació de Tarragona arriben a més de 140 municipis
-
Societat
Suspenen la llicència d'activitats de l'empresa química que es vol instal·lar a la Selva del Camp
