El Vendrell celebrarà, des del 21 de setembre fins el 27 d'octubre una nova edició del Mes Pau Casals, que amb una quinzena d'actes estrà dedicat al Cant dels ocell i a l'amistat que va unir el Mestre amb el Poeta Federico García Lorca.
El president de l’Associació Musical Pau Casals, Jordi Guitart, ha explicat que enguany s’ha escollit com a tema central del mes Pau Casals “El Cant dels Ocells”, la melodia tradicional catalana que interpretava en acabar els seus concerts i que ha esdevingut, gràcies a ell, un crit contra la injustícia i un símbol de pau arreu del món.
Enguany, però, el Mes Pau Casals vol posar també el focus en el lligam entre Pau Casals i Federico García Lorca, del qual es compleixen 120 anys del seu naixement. És per això que el dia 21 de setembre, a les 20h, i a la Sala La Argentinita de la Casa Cultural Andalucía García Lorca del Vendrell, el filòleg Jaume Figueras oferirà una conferència on presentarà documentació que ha obtingut després d’una acurada investigació que ha servit per confirmar la coneixença i la bona relació entre el músic i el poeta granadí. La conferència s’emmarca en l’acte inaugural del Mes Pau Casals, que també inclourà el lliurament de la Beca de l’Associació Musical Pau Casals 2018; la commemoració del Dia Internacional de la Pau i una lectura de poemes de García Lorca amb la participació d’alumnes de l’Escola Municipal de Música Pau Casals.
El Mes Pau Casals continuarà el divendres 28 de setembre amb un Concert de joves talents a càrrec de Jan Calabuig (violí) i Miquel Carr (piano), a l’Auditori del Tívoli (20h).
El 4 d’octubre (20h, Auditori del Tívoli) serà el torn per a la projecció del documental “Joan Manén. Variacions sense tema” i una conferència-col·loqui a càrrec de Daniel Blanch, president de l’Associació Joan Manén de Barcelona.
El 14 d’octubre es durà a terme el tradicional Concurs de Colles Sardanistes Mes Pau Casals- La Fira, organitzat pels Dansaires del Penedès. La cita és a les 17.30h a la Plaça del Mercat.
El Mes Pau Casals inclourà també una conferència sobre “El Cant dels Ocells” a càrrec de Jaume Ayats, director del Museu de la Música de Barcelona, a la Sala polivalent de l’Auditori del Tívoli (19h) el dimecres 17 d’octubre.
Ja el divendres 19 d’octubre, a les 19h, a la Biblioteca Pública Terra Baixa tindrà lloc l’acte Pau Casals i Saint Exúpery, Paraula, Música i Imatges per la Pau a càrrec de: Carlota Baldrís, Enric Batlle, Anna Urpí, Linus Urpí i Iñaki Arregui (Associació El Petit Príncep de Catalunya).
Dissabte 20 i diumenge 21 d’octubre, i per commemorar el 45è aniversari de la mort de Pau Casals, la casa nadiua de Pau Casals - Museu Pau Casals oferirà una jornada de portes ofertes.
I el mateix dia de l’aniversari de la mort del Mestre, el dilluns 22 d’octubre, tindrà lloc la tradicional ofrena floral a la seva tomba, al Cementiri del Vendrell (17h) per part de les entitats del Vendrell. El mateix dia, a les 21 h, a l’Auditori del Tívoli, s’ha programat un concert commemoratiu a càrrec de la Camerata ‘Eduard Toldrà’.
El dimarts 23 d’octubre, l’Església parroquial del Vendrell, a les 20h, acollirà un concert d’orgue a càrrec dels alumnes dels Conservatoris Professionals de Tarragona,Terrassa i de l’EMMPAC.
Dimecres 24 d’octubre, a les 18.30h, el Museu Deu acollirà l’acte Música als Museus, a càrrec dels alumnes de l’EMMPAC.
Ja per cloure el Mes Pau Casals, el divendres 26 d’octubre, a les 20:30 h, a l’Auditori Pau Casals es celebrarà l’acte de cloenda de totes les activitat amb un concert a càrrec de The Yehudi Menuhin Orchestra, mentre que el dissabte 27 d’octubre, el Teatre Àngel Guimerà acollirà un Concert a càrrec de la coral anglesa ‘Rock up and sing’ (19.30h).
D’altra banda, la Biblioteca Pública Terra Baixa continua el projecte que va començar fa dos anys: una col·lecció de punts de llibre que es presentaran, anualment, durant el mes Pau Casals. El seu disseny inclourà una frase del Mestre i reproduccions d’elements biogràfics, periodístics, musicals, etc. dels fons de la biblioteca o dels museus que participen en el projecte. Gràcies a la implicació del Servei de Biblioteques en la seva edició i distribució, els punts de llibre es difondran per totes les biblioteques de Catalunya.
ARA A PORTADA
-
L'Aeroport de Reus tanca el seu millor any des del 2011: 1,33 milions de passatgers el 2025 TarragonaDigital
-
Inversió milionària del govern espanyol per garantir el servei de Rodalies a les comarques de Tarragona TarragonaDigital
-
Els Pets començaran la segona part de la gira «Cantant les 40» amb un concert a Constantí TarragonaDigital
-
Els edificis que l'Ajuntament de Tarragona compri per tanteig i retracte es destinaran a lloguer social TarragonaDigital
-
Tret de sortida a les obres de Santiyán, l’equipament sociocomunitari de la Part Baixa de Tarragona TarragonaDigital
Publicat el 14 de setembre de 2018 a les 18:11
Et pot interessar
-
Societat
L'Ajuntament de Tarragona amplia els supòsits d'aplicació de la tarifa social de la taxa de residus
-
Societat
Cau un premi de l'Euromillones de més de 200.000 euros a Valls
-
Societat
Comencen les obres d’asfaltat provisional de la zona del Pati de Valls
-
Societat
Impulsen tallers, visites teatralitzades i reptes en família per als infants de Valls
-
Societat
Reus es consolida com a destinació nadalenca de referència a Catalunya: 2,3 milions de visitants
-
Societat
Arriba la 460a edició de la Fira de Sant Vicenç de l'Espluga de Francolí
