"El Nen de Prades, el guerriller de la terra roja", la darrera obra de Robert Vallverdú que explica la història d'un combatent de les guerres carlines, ha estat un dels llibres locals més venuts de Sant Jordi a Tarragona. Ha compartit protagonisme amb "Tarragona desapareguda", un recull de fotos històriques elaborat per Jordi Piqué; i "L'espasa i la llavor", una novel·la ambientada al Poblet del segle XII de l'escriptor lleidatà resident a Valls, Jordi Nogués. Fora dels autors locals han despuntat en vendes "Contes des de la presó", d'Oriol Junqueras; i els premiats Rafel Nadal i Jordi Cabré, amb "El fill de l'Italià" i "Digues un desig", respectivament.
El Sant Jordi tarragoní ha deixat com a grans protagonistes locals Robert Vallverdú i Jordi Piqué, amb els seus llibres "El Nen de Prades, el guerriller de la terra roja" i "Tarragona desapareguda". Ricard Espinosa, propietari de la llibreria La Capona, ha explicat que aquests dos títols gairebé han esgotat exemplars. Espinosa s'ha passat el dia a la parada de la Rambla Nova de Tarragona i s'ha mostrat prudent a l'hora de fer un balanç: "A vegades quan torno a la botiga les coses allà han anat una mica diferents i m'emporto alguna sorpresa agradable", ha apuntat. Des de la Llibreria Adserà, en canvi, han citat la novel·la "L'espasa i la llavor", de Jordi Nogués, un autor d'Artesa de Segre que viu a Valls des de fa anys.
Les coincidències han arribat amb els llibres de més recorregut en l'àmbit català. Rafel Nadal i Jordi Cabré, autors de "El fill de l'Italià" i "Digues un desig", han despuntat en vendes. També Oriol Junqueras, amb "Contes des de la presó". Pel que han explicat els llibreters, en termes generals les obres vinculades al procés han tingut bona rebuda.
Pel que fa al volum de vendes, en els dos casos han percebut un lleuger increment en relació al Sant Jordi de l'any passat. Espinosa ha estimat un ascens "d'entre un 3 i un 5 per cent".
Bon Sant Jordi a les Terres de l'Ebre
"Tortosa desapareguda", d'Albert Curto, i "El fill de l'italià", de Rafel Nadal, encapçalen, per aquest ordre, el rànquing de llibres més venuts durant aquesta diada de Sant Jordi a Tortosa, segons les dades facilitades per la llibreria La 2 de Viladrich. L'obra del director de l'Arxiu Històric del Baix Ebre, que repassa amb imatges la vida a la ciutat durant els últims cent anys s'ha erigit com un dels més venuts, seguit de prop per la novel·la de Nadal, guardonada amb l'últim Ramon Llull, un èxit de vendes arreu de Catalunya.
A la llista dels més venuts d'una de les llibreries de referència de Tortosa segueixen aquests dos títols els "Contes des de la presó", d'Oriol Junqueras, i l'obra d'una de les autores predilectes del públic local durant aquesta diada, la xertolina Francesca Aliern i la seva última novel·la "La jove Laura". "Digues un desig", de Jordi Cabré; el recull de relats "Assassins de l'Ebre"; "Esperança i Llibertat", de Raül Romeva; "A passes comptades", de Valer Gisbert; o "Fins que siguem lliures", també d'Oriol Junqueras, han estat altres dels llibres més comprats aquest Sant Jordi a les Terres de l'Ebre.
A punt de tancar la jornada, el balanç dels llibreters pel que fa a les vendes estrictament de la diada se situa en les mateixes xifres que l'any passat. Tot i això, Rosa Cubeles, de La 2 de Viladrich, ha apuntat que la situació de Sant Jordi just després d'una setmana amb nombrosos festius ha trencat parcialment el ritme de vendes que se sol registrar durant els dies previs.
«El Nen de Prades» i «Tarragona desapareguda», entre els llibres locals més venuts a Tarragona
A les Terres de l'Ebre destaquen l'obra d'Albert Curto, "Tortosa desapareguda"; i "La jove Laura", de Francesca Aliern
ARA A PORTADA
-
Les obres del nou Parc del Port de Tarragona arriben a la recta final i ja hi ha data d'inauguració Antonio Ramos Llauradó
-
-
La Fira Trapezi de Reus celebra els 30 anys amb una edició marcada pel compromís amb el circ contemporani TarragonaDigital
-
-
Prova pilot amb un grup de rucs per reduir la presència de canya americana al Baix Penedès TarragonaDigital
Publicat el
23 d’abril de 2019 a
les 20:09
Et pot interessar
-
Societat
El Cupó Diari de l'ONCE deixa prop de 2 milions d'euros a Tarragona
-
Societat
L'aparcament municipal Bastos de Tarragona ofereix ara 62 places per a usuaris no abonats
-
Societat
Citen a declarar els impulsors del documental «Insostenible» arran d'una querella de Griñó
-
Societat
L’ampliació del servei de recollida de voluminosos de Reus incrementa les recollides un 24%
-
Societat
El trajecte en tren entre el Camp de Tarragona i Barcelona és ara més lent que l'any 2000
-
Societat
La reinvenció de l'antiga N-340 a Miami Platja: continuen les obres per convertir-la en un eix comercial
