"El Nen de Prades, el guerriller de la terra roja", la darrera obra de Robert Vallverdú que explica la història d'un combatent de les guerres carlines, ha estat un dels llibres locals més venuts de Sant Jordi a Tarragona. Ha compartit protagonisme amb "Tarragona desapareguda", un recull de fotos històriques elaborat per Jordi Piqué; i "L'espasa i la llavor", una novel·la ambientada al Poblet del segle XII de l'escriptor lleidatà resident a Valls, Jordi Nogués. Fora dels autors locals han despuntat en vendes "Contes des de la presó", d'Oriol Junqueras; i els premiats Rafel Nadal i Jordi Cabré, amb "El fill de l'Italià" i "Digues un desig", respectivament.
El Sant Jordi tarragoní ha deixat com a grans protagonistes locals Robert Vallverdú i Jordi Piqué, amb els seus llibres "El Nen de Prades, el guerriller de la terra roja" i "Tarragona desapareguda". Ricard Espinosa, propietari de la llibreria La Capona, ha explicat que aquests dos títols gairebé han esgotat exemplars. Espinosa s'ha passat el dia a la parada de la Rambla Nova de Tarragona i s'ha mostrat prudent a l'hora de fer un balanç: "A vegades quan torno a la botiga les coses allà han anat una mica diferents i m'emporto alguna sorpresa agradable", ha apuntat. Des de la Llibreria Adserà, en canvi, han citat la novel·la "L'espasa i la llavor", de Jordi Nogués, un autor d'Artesa de Segre que viu a Valls des de fa anys.
Les coincidències han arribat amb els llibres de més recorregut en l'àmbit català. Rafel Nadal i Jordi Cabré, autors de "El fill de l'Italià" i "Digues un desig", han despuntat en vendes. També Oriol Junqueras, amb "Contes des de la presó". Pel que han explicat els llibreters, en termes generals les obres vinculades al procés han tingut bona rebuda.
Pel que fa al volum de vendes, en els dos casos han percebut un lleuger increment en relació al Sant Jordi de l'any passat. Espinosa ha estimat un ascens "d'entre un 3 i un 5 per cent".
Bon Sant Jordi a les Terres de l'Ebre
"Tortosa desapareguda", d'Albert Curto, i "El fill de l'italià", de Rafel Nadal, encapçalen, per aquest ordre, el rànquing de llibres més venuts durant aquesta diada de Sant Jordi a Tortosa, segons les dades facilitades per la llibreria La 2 de Viladrich. L'obra del director de l'Arxiu Històric del Baix Ebre, que repassa amb imatges la vida a la ciutat durant els últims cent anys s'ha erigit com un dels més venuts, seguit de prop per la novel·la de Nadal, guardonada amb l'últim Ramon Llull, un èxit de vendes arreu de Catalunya.
A la llista dels més venuts d'una de les llibreries de referència de Tortosa segueixen aquests dos títols els "Contes des de la presó", d'Oriol Junqueras, i l'obra d'una de les autores predilectes del públic local durant aquesta diada, la xertolina Francesca Aliern i la seva última novel·la "La jove Laura". "Digues un desig", de Jordi Cabré; el recull de relats "Assassins de l'Ebre"; "Esperança i Llibertat", de Raül Romeva; "A passes comptades", de Valer Gisbert; o "Fins que siguem lliures", també d'Oriol Junqueras, han estat altres dels llibres més comprats aquest Sant Jordi a les Terres de l'Ebre.
A punt de tancar la jornada, el balanç dels llibreters pel que fa a les vendes estrictament de la diada se situa en les mateixes xifres que l'any passat. Tot i això, Rosa Cubeles, de La 2 de Viladrich, ha apuntat que la situació de Sant Jordi just després d'una setmana amb nombrosos festius ha trencat parcialment el ritme de vendes que se sol registrar durant els dies previs.
«El Nen de Prades» i «Tarragona desapareguda», entre els llibres locals més venuts a Tarragona
A les Terres de l'Ebre destaquen l'obra d'Albert Curto, "Tortosa desapareguda"; i "La jove Laura", de Francesca Aliern
ARA A PORTADA
-
-
-
La plataforma Mercaderies per l'Interior presenta una demanda contra el tercer fil del corredor mediterrani TarragonaDigital
-
Tarragona obliga a censar l'ADN dels gossos per identificar els excrements del carrer TarragonaDigital
-
L'estació de l'AVE del Camp de Tarragona recupera la normalitat l'endemà de la desconvocatòria de la vaga TarragonaDigital
Publicat el
23 d’abril de 2019 a
les 20:09
Et pot interessar
-
Societat
Comencen les obres de soterrament de la línia d'alta tensió del Pinar, entre Castellvell i Reus
-
Societat
El Carnaval Infantil de Valls arriba amb novetats i un canvi de recorregut
-
Societat
El Teatre Bartrina de Reus acull la quarta edició del Concurs Premis Òrbita de dansa contemporània
-
Societat
Milloren el Mirador de Salou, la plaça de Cala Crancs i el Bosc de la Duna
-
Societat
Un estudi de la URV revela que l'oli d'oliva ajuda a preservar la funció del cervell en persones grans
-
Societat
Un jutjat anul·la la constitució de Funecamp, l'empresa funerària impulsada per Reus, Vila-seca, Salou i Constantí
