Clam contra la guerra aquest dimarts al vespre a la plaça de la Font de Tarragona. Prop d'un parell de centenars de persones s'han manifestat contra la invasió de Rússia a Ucraïna, convocats per l'Ajuntament de Tarragona, que ha seguit la crida feta a tot Catalunya per l'Associació Catalana de Municipis (ACM). A la ciutat hi viuen 364 ucraïnesos, segons dades de l'Idescat, una comunitat reduïda en comparació a l'existent en localitats veïnes com ara Vila-seca o Salou. Tot i així, Tarragona també s'ha sumat a la crida amb la participació dels diferents representants polítics.
Amb escasses banderes ucraïneses, aquesta concentració dista de les fetes aquests últims dies tant a l'església de Sant Pau com al Balcó del Mediterrani, on sí que hi ha hagut més presència de ciutadans del país europeu.
En el manifest llegit aquest vespre i que és comú a tots els municipis, l'ACM condemna la invasió russa a Ucraïna amb "bombardejos indiscriminats" sobre la població civil. En el mateix text demanen a la comunitat internacional i a la Unió Europea que prenguin "totes aquelles mesures que calguin per cessar la violència en el territori ucraïnès".
L'acte ha comptat amb la intervenció de diferents portaveus de grups municipals, però també amb el crit final de "no a la guerra". Tot seguit, l'alcalde s'ha dirigit a un parell de dones que duien la bandera del seu país a l'esquena per traslladar-los la solidaritat del consistori.
Entre les accions dutes a terme per la comunitat ucraïnesa local, a banda de manifestar-se, també hi ha la recollida d'aliments i altres materials per ajudar les famílies que es troben encara dins les seves fronteres. Fins aquest dijous a les tres de la tarda es pot fer el lliurament de productes com ara roba, aliments, aigua o llanternes en diversos punts de recollida dels barris de Ponent i de Sant Pere i Sant Pau.
El «no a la guerra» ressona a la plaça de la Font de Tarragona
Societat
Diversos ciutadans amb arrels a Ucraïna s'han organitzat per enviar aliments i material divers al seu país des de la ciutat
ARA A PORTADA
-
Societat Els nous mesuradors per analitzar la qualitat de l'aire de Tarragona entraran en funcionament al gener ACN
-
Societat Llum verda al planejament per a construir el centre per a la descarbonització de la Canonja ACN
-
Cultura Què fer el cap de setmana del 6 al 8 de novembre a la demarcació de Tarragona? Antonio Ramos Llauradó
Publicat el
01 de març de 2022 a
les 19:29
Et pot interessar
-
Societat
L'Ajuntament de Reus tira endavant la transformació de locals en planta baixa en habitatges assequibles
-
Societat
L'exèrcit espanyol farà pràctiques militars de rescat a Tarragona
-
Societat
Les obres de rehabilitació del Teatre Fortuny de Reus s'allarguen: tancat fins al pròxim estiu
-
Societat
El Govern anuncia que en les pròximes setmanes es milloraran tretze línies d'autobusos del Camp de Tarragona
-
Societat
Una trentena de persones es manifesten davant la seu del PSC de Tarragona per la crisi de l'habitatge
-
Societat
La Generalitat busca qui reobri l'antic restaurant Iot de la platja Llarga de Tarragona
