El PDECat a Tarragona manté el tipus tot i la nova onada de baixes

L'exregidor i expresident de la secció local Jordi Sendra i el diputat vallenc Albert Batet han fet pública avui la seva renúncia coincidint amb la decisió de Carles Puigdemont, mentre que Quim Amorós ho va deixar ara fa un mes

Publicat el 31 d’agost de 2020 a les 20:10
Mentre el PDECat es troba en plena crisi arreu del país, les seccions locals del partit que ara mateix lidera David Bonvehí continuen la seva activitat. Al Camp de Tarragona també s'han rebut diverses baixes, però fonts d'aquesta formació política destaquen que són un "degoteig" i "no un desgavell".

Precisament avui s'han donat de baixa diferents personalitats del partit, entre elles Carles Puigdemont, però també membres del Govern com ara Damià Calvet, Meritxell Budó, Jordi Puigneró o Miquel Buch. Tot plegat, després que aquest cap de setmana se sabés que el PDECat ha portat als tribunals espanyols la disputa per les sigles de Junts per Catalunya.

En alguns punts de Catalunya, són tots els alts càrrecs d'una mateixa comarca els que han decidit passar-se a la formació liderada per Puigdemont, mentre que en d'altres fins a la data encara no s'han pronunciat públicament en quin bàndol es troben.

[noticiadiari]2/207879[/noticiadiari]

És el cas de l'executiva del PDECat a Tarragona, ara mateix presidida per Oriol Vázquez, qui va formar part de la llista a les eleccions municipals amb Junts i que ostenta el càrrec des del passat gener arran de la renúncia de Quim Amorós el novembre passat, qui sí que va anunciar recentment la seva baixa del partit per anar al costat de Puigdemont.

Amorós ho va anunciar el passat 31 de juliol a les seves xarxes socials. "Després de més de 30 anys de militància activa a CDC primer i a PDECat després, m'he adonat que no em sentia representat per la deriva del partit", assegurava ara fa un mes. En la seva mateixa línia s'ha expressat avui Jordi Sendra, qui també va ser president de la secció local i temps enrere regidor a l'Ajuntament de Tarragona. "Portar Junts per Catalunya a la justícia espanyola ha estat la gota indigne que ha fet vessar el got. Demano als associats que volen la independència que també ho facin i m'acompanyin a Junts", ha assenyalat.
 

Jordi Sendra, Marta Pascal i Josep Maria Cruset, en una imatge de 2017 a Tarragona. Cap dels tres continua ara al PDECat. Foto: ACN


Sendra, en declaracions a NacióTarragona, ha explicat que la decisió la tenia presa de feia temps i que tan sols esperava a què ho fes Carles Puigdemont. Lamenta que la direcció "ha pres un seguit de decisions sense consultar als associats" i que "Puigdemont és l'únic que dona la cara per tirar endavant".

En aquest sentit, creu que al partit "hi ha molta gent que li fot la punyalada per l'esquena" com és el cas de la disputa judicial pel nom de "Junts": "Porten JxCat a la justícia espanyola, aquells que han portat a l'exili el president Puigdemont i molts altres".

El polític tarragoní ha fet una crida, de la mateixa manera, a què l'executiva local del PDECat "manifesti" la seva posició, "que no callin" i que "expliquin públicament què volen fer" davant les decisions de la direcció nacional.

[noticiadiari]2/207927[/noticiadiari]

Una executiva local que sí que s'ha manifestat és la de Cambrils, que a través d'un breu comunicat ha explicat que tots els seus membres s'han passat a Junts. Tots ells al final es mostren d'acord en què l'executiva nacional, de la qual forma part l'exalcalde de Tortosa i diputat Ferran Bel, no ha acceptat la transició cap a Junts per Catalunya.

A banda d'aquests, també s'han acomiadat del PDECat diversos càrrecs del Camp de Tarragona, com és el cas d'Albert Batet o de Josep Maria Cruset. En una piulada, Batet explica que "Junts ara és el millor instrument per aconseguir la independència i per seguir treballant pel benestar, el progrés i la llibertat dels catalans".

El partit de moment no ha donat dades de quants són realment els afiliats que s'han donat de baixa, tampoc al Camp de Tarragona. "S'està donant la imatge que en són molts, però no és tan greu com pot semblar", indiquen fonts del partit. Això sí, s'han adonat que gairebé tots els que marxen acaben fent-ho públic a les xarxes socials. També n'hi ha que se'n van no per qüestions polítiques sinó per la situació econòmica, tot i que aquests representen una part més petita.

[noticiadiari]2/207939[/noticiadiari]

Queda pendent què passarà amb les dues formacions polítiques fins a les eleccions autonòmiques ja imminents i les eleccions municipals de 2023. Alguns grups municipals, així com els de les diputacions provincials, estan dividits en funció dels partidaris del PDECat o de Junts. A l'Ajuntament de Tarragona, el grup municipal ha declinat fer declaracions per ara sobre aquesta qüestió.

La guerra política comença a ser ja obertament pública, fins al punt que diversos associats van desafiar el seu ara ja excompany alcalde de Salou, Pere Granados, en assistir a la convocatòria independentista al passeig Jaume I. Granados, que mai no s'ha manifestat partidari de la independència però que això no va evitar que anés als comicis locals de la mà de Junts, va intentar un any més evitar la protesta sobiranista.

I, en tot plegat, hi ha un tercer actor, que és la nova formació política creada per Marta Pascal: el Partit Nacionalista de Catalunya. Recentment un dels membres de la candidatura de Junts a l'Ajuntament de Cambrils, Joan Maria Artigau, va fer pública la seva afiliació per aquest partit.