Nadal arrencarà a Valls el divendres 28 de novembre amb una espectacular encesa de l’enllumenat que, amb el Fumera de protagonista, transformarà el Pati en un bosc misteriós ple de colors, música i molta màgia. El Fumera celebra enguany el seu desè aniversari i per això mateix, de manera extraordinària per donar la benvinguda al Nadal, ha decidit obrir les portes del seu bosc a tots els infants.
El carismàtic follet vallenc que amb els seus set ulls i quatre orelles tot ho veu i tot ho sent per fer d’espieta dels Reis d’Orient, comptarà amb l’ajuda dels nens i nenes de la ciutat per encendre les llums de Nadal. Ho faran, a partir de les 18 h, amb l’espectacle "Viu el Nadal a través dels meus ulls", el muntatge inaugural per aquestes festes que han dissenyat especialment per enguany els vallencs Serret So i Llum i que compta amb la col·laboració de l’Associació Afuma. A la festa s’hi sumaran els centres de dansa Adagi i Infinity de Valls i el concert de Nadal especial de Maria Jacobs.
El Fumera plantarà el seu bosc espectacular al Pati, no només per a la festa d’encesa del divendres sinó que dissabte també serà protagonista destacat. Així, durant una jornada matinal plena d’activitats que arrencarà a les 11 h amb tallers infantils, el Fumera passejarà pel Pati per fer-se fotos amb tots els nens i nenes fins a les 12 h. Just a aquella hora, arrencarà la cercavila del Fumera per tot el Centre Històric amb la xaranga Tocats de La-La.
El dissabte a la tarda, a partir de les 17.30 h, el Pati també acollirà l’espectacle de Rikus, una de les companyies d’espectacles familiars més prestigioses. Precisament, la companyia celebra el seu desè aniversari a Valls amb un espectacle totalment renovat, ple d’energia, alegria i música en directe, amb cançons participatives, coreografies espectaculars i molt d’humor.
El comerç de Valls, protagonista del Nadal
Valls obre d’aquesta manera les festes en un cap de setmana prenadalenc que també tindrà el comerç de la ciutat com un dels grans protagonistes. Precisament, coincidint amb l’acte d’encesa de l’enllumenat de divendres 28, la Unió de Botiguers i l’Ajuntament de Valls presentaran a tota la ciutadania el vídeo central de "Valls Som Comerç", la nova marca comercial de ciutat que s’estrena precisament per aquesta campanya comercial de Nadal.
En el vídeo-espot, que a partir del dia 28 es difondrà àmpliament per tots els canals, els protagonistes són els mateixos botiguers i botigueres, acompanyats però d’artistes i esportistes vallencs molt populars i que, a partir d’ara, es convertiran en ambaixadors del comerç de la ciutat. En concret participen en l’audiovisual els grups de música Figaflawas o Fenya Rai!, les cantants Mariona Escoda i Maria Jacobs, la pallassa Pepa Plana, l’actor Ricard Farré, el tenor Roger Padullés, el jugador d’hoquei Jepi Selva i l’atleta olímpica Marta Galimany.
Carles Cubos ha dirigit aquest vídeo, un espot singular que es converteix en carta de presentació "Valls Som Comerç", la nova marca comercial de ciutat que ha creat, amb totes les aplicacions gràfiques i identitat visual, el dissenyador vallenc Edu Vidiella.
