La plantilla de treballadores i treballadors Claro Sol, l'empresa subrogada per donar servei de neteja als hotels de PortAventura, ha reclamat, aquest divendres, a les portes dels hotels del parc temàtic, una millora de les condicions laborals. Segons la presidenta del comitè d'empresa, Loli López, el conveni "fregar la il·legalitat" i l'increment salarial ofert per la companyia no és suficient atès que "només suposa uns cinc euros més" sobre un salari que ja és el mínim interprofessional.
D'altra banda, la presidenta ha qualificat de "brutal" les càrregues de treball que van haver d'assumir durant els deu dies dels Jocs Mediterranis i ha posat com exemple que van haver de treure una gran quantitat de bosses de brutícia de les habitacions dels atletes. Ara mateix, malgrat la mediació del Departament de Treball de la Generalitat, les negociacions estan aturades. Per aquest motiu, el personal mantindrà les mobilitzacions programades, la primera dilluns vinent. No descarten arribar a convocar una vaga.
Prop d'una trentena de treballadores i treballadors del servei de neteja dels hotels de PortAventura s'ha mobilitzat per denunciar la precarietat laboral a la que se senten sotmesos. De fet, la plantilla reclama la reducció de les càrregues de treball i seguir cobrant el 100% del sou en les baixes per accidents laborals i per malaltia, durant els tres primers dies, tal com estableix el conveni actual. "És una feina molt esclava i per això les eventuals ens deixen a l'estacada", ha asseverat López. La plantilla està formada per uns 150 treballadors discontinus i desconeixen quin és el nombre total de personal eventual.
Entre les demandes d'aquest col·lectiu també s'inclou una millora salarial. Segons la representant sindical l'augment entre el 10% i 20% del sou proposat per la companyia es tradueix, al final, en tan sols uns cinc euros més. A més, recorda que estan cobrant el salari mínim interprofessional. "El conveni frega la il·legalitat, esclafen al personal i, això no pot ser. Som éssers humans, dones que portem molts anys treballant", ha reblat.
Per aquesta raó, no es plantegen desconvocar les vuit protestes programades per aquest mes de juliol i si no arriben a cap entesa amb la direcció, tampoc descarten convocar vagues al mes d'agost, en plena temporada turística.
Excés de feina amb els Jocs Mediterranis
Els esportistes dels XVIII Jocs Mediterranis es van allotjar als hotels de PortAventura durant els deu dies de competicions. López ha explicat que es van haver d'afegir llits per poder cobrir les necessitats de l'esdeveniment esportiu i ha suposat una "càrrega brutal" per les cambreres de servei. Fins i tot ha remarcat que una de les delegades de Comissions Obreres (CCOO) està de baixa per aquest fet, atès que, han hagut de fer altres tasques com netejar els menjadors.
En aquesta línia, també ha criticat que la feina inicial que se'ls havia encarregat, fer llits i treure tovalloles, va augmentar amb la gran quantitat de brossa que van haver de recollir de les habitacions, d'on denuncien que van haver de treure "bosses i bosses de brossa". La sindicalista afirma que les "verdaderes medalles olímpiques han estat per les cambreres de pis i bugaderia".
D'altra banda, també posen en dubte la voluntat negociadora de la direcció, ja que consideren que si haguessin volgut arribar a un acord, s'hauria assolit amb pocs dies."Crec que l'empresa es va asseure a negociar perquè venien els Jocs. En la primera setmana el director de Recursos Humans es va excusar de les reunions", ha explicat López, que ha insinuat que l'únic que pretenia l'empresa era evitar les mobilitzacions durant les competicions esportives. Malgrat això, assegura que queda tot l'estiu per endavant per seguir negociant, tot i que de moment no hi ha cap reunió prevista.
El personal de neteja de PortAventura denuncia càrregues de treball
La plantilla mobilitzada critica l'excés de feina pels Jocs Mediterranis i assegura haver tret "bosses i bosses de brossa" de les habitacions dels atletes
ARA A PORTADA
-
Un camió perd les bigues de ferro que transportava i talla l'AP-7 a Tarragona durant sis hores TarragonaDigital
-
Cabra del Camp acaba amb els talls diaris en el subministrament d'aigua potable al Mas del Plata Albert Oliva
-
-
-
El fotògraf Carles Cubos presenta al Teatre Principal de Valls el documental «In-side: viatge d’un outsider» TarragonaDigital
Publicat el 07 de juliol de 2018 a les 07:43
Et pot interessar
-
Societat Denuncien que els contenidors soterrats de Sant Salvador estan «en un estat deplorable»
-
Societat Reus engega noves obres a les voreres en cinc punts de la ciutat amb una inversió de més de 170.000 euros
-
Societat PortAventura World es transforma en un univers de por i diversió amb més de 50 dies de Halloween
-
Societat Un poble del Baix Camp no té cobertura mòbil i d'internet des de fa un mes: es passen la pilota
-
Societat La rehabilitació cardíaca amb fisioteràpia de l'Hospital Joan XXIII és una història d'èxit
-
Societat Adif finalitza les obres al nus ferroviari de Sant Vicenç de Calders per a la seva integració al corredor mediterrani