En un ple on s'han aprovat un parell de modificatius de crèdit, l'Ajuntament de Tarragona ha optat aquest divendres 20 d'octubre per rebutjar dues mocions que tractaven, en sentits oposats, el debat de l'amnistia.
I és que després d'aprovar dues declaracions institucionals, una sobre el pla de demències de Catalunya i l'altra sobre l'accessibilitat universal, el punt de mocions ha iniciat amb un conflicte candent: el d'Israel i Palestina. Amb 17 vots a favor (PSC, ERC i En Comú Podem) i 9 en contra (PP, Junts i Vox), el consistori s'ha posicionat per una resolució pacífica del conflicte entre les dues parts i ha condemnat totes les agressions produïdes en les darreres setmanes. Pel que fa al següent text, presentat per Junts, la sala ha hagut de matisar que la cita prèvia a l'administració local no és obligatòria, però que es comunicaria de millor manera a la ciutadania.
La primera moció rebutjada ha estat la presentada pel Partit Popular, contra la tramitació d'una Llei d'amnistia. Només els populars i l'extrema dreta de Vox hi han votat a favor. El vot en contra del PSC a la proposta presentada per ERC, demanant també el dret a l'autodeterminació, ha provocat que tampoc s'arribés a cap postura: ni a favor, ni en contra de l'amnistia plantejada en el marc de les negociacions d'investidura al govern espanyol.
La resta d'iniciatives sí que han comptat amb una majoria de suports: l'impuls d'accions per la millora de la salut mental, demanar el 100% de la taxa turística, habilitar el centre cívic de Llevant a la Ciutat Residencial i il·luminar de manera sostenible el patrimoni, aquesta darrera per unanimitat.
En el torn de precs i preguntes, el grup municipal d'Esquerra Republicana ha sol·licitat al govern socialista que escoltés les demandes veïnals, tant en el canvi de zones d'estacionament com en els usos dels equipaments i solars municipals.
El ple de Tarragona rebutja donar suport a l'amnistia
Diverses demandes veïnals han marcat la sessió del mes d'octubre
Ara a portada
-
Cultura La demarcació de Tarragona viu el punt àlgid de la Setmana Santa aquest Divendres Sant Sandra Pérez | Antonio Ramos Llauradó
-
Successos L'operació sortida de Setmana Santa col·lapsa l'AP-7 a Tarragona amb múltiples accidents TarragonaDigital
-
Societat PortAventura suspèn la venda d'entrades per la vaga de treballadors en plena Setmana Santa TarragonaDigital
-
-
Publicat el 20 d’octubre de 2023 a les 13:25
Et pot interessar
-
Societat Els millors llocs de Tarragona per anar a menjar la Mona en família i amics
-
Societat El Baix Penedès queda exclòs de l'ampliació de la Línia 8 de Rodalies
-
Societat Les obres del barri de Rodríguez Pita de Segur comencen dimarts
-
Societat Santa Oliva aprofita les vacances escolars per fer millores als centres educatius