El servei de transport urbà municipal de Calafell ha guanyat un dels premis de transport públic més prestigiosos de l’Estat espanyol. El que des de 1992 concedeix la revista especialitzada “Autobuses&Autocares”. Calafell l’ha assolit enguany en la categoria de transport urbà per a petits municipis, mentre que el de grans ciutats ha recaigut en València.
Els premis es lliuraran el proper 13 de desembre, en un acte que es realitzarà Madrid, al recinte firal d’IFEMA.
Els guardons es concedeixen a empreses de transport i per això el de Calafell recau en Hife SA, però de forma expressa pel servei que presta al municipi, com a adjudicatària del servei de transport urbà. En el cas de València, el premi és per a l’Empresa Municipal de Transports (EMT), que dona servei a la ciutat i les poblacions limítrofes d’Alboraia, Alfafar, Burjassot, Mislata, Tavernes Blanques, Vinalesa i Xirivella. A més, s’ha premiat Interbus, amb base a San Sebastián de los Reyes, com a millor empresa de transport regular, i a Autocares Vánez Olmedo, d’Alahurín de la Torre, com a millor transport discrecional.
Al llarg dels anys, el premi al millor transport urbà ha recaigut en ciutats com Santander, Bilbao, Múrcia, Sant Sebastià, Logronyo, Càceres o Parla. La categoria de municipis petits és nova d’enguany, i en la seva primera edició ha estat per a Calafell. La nova categoria vol reconèixer l’esforç dels municipis amb menys pressupost per oferir a la seva ciutadania un servei de transport públic local.
Fonts de l’organització dels guardons han explicat que, en el cas de Calafell, s’ha tingut en compte la dificultat d’un municipi extens i molt dispers. On, per exemple, hi ha un nucli, com Segur, amb 150 quilòmetres de carrers, els mateixos que té l’Eixample de Barcelona, però amb una densitat de població molt inferior. “Per no parlar del pressupost que té l’Ajuntament de Barcelona i el que té Calafell, o del fet que nosaltres no tenim subvencions i només podem finançar el servei de transport amb els impostos locals”, explica Juanjo García, regidor de Transports de l’Ajuntament.
Què té en compte el jurat
El jurat examina exhaustivament les dades d’explotació de les empreses candidates: nombre línies, velocitat comercial, flota de vehicles, edat mitja del parc de vehicles, últimes adquisicions, quilòmetres recorreguts, volum de viatgers, tarifes, ocupació dels autobusos o nombre d’empleats. I es valoren molt especialment la qualitat del servei ofert, la implnatació de noves tecnologies, les iniciatives i novetats, la gestió dels recursos disponibles, els anys de dedicació als viatgers i a la resta de la societat, i l’esforç diari de la plantilla per a millorar el servei.
“En definitiva, tot allò que pugui influir per a oferir cada dia el millor servei de transport possible als usuaris”, diu Miguel Sáez, director de “Autobuses&Autocares” i membre del jurat. Saez afegeix que “els premis i el jurat són del tot independents. No hi ha cap vincle comercial, ni el volem tenir en el futur, perquè això desvirtuaria el veritable valor dels guardons”. I que el seu objectiu “és contribuir al reconeixement de la feina de les empreses espanyoles de transport. Tenim moltes empreses bolcades a aconseguir la màxima satisfacció dels passatgers i són unes grans deconegudes per al gran públic”.
Qui forma el jurat
Els premis s’anomenen “Las empresas del año”. El jurat que els atorga ha estat format enguany per Joaquín del Moral, director general de Transport Terrestre del ministeri de Foment; Francisco Aparicio, catedràtic de Transports de l’Escola Superior Tècnica d’Enginyers Industrials de Madrid; Rafael Barbadillo, president de Confebus; Maribel García, directora d’Anetra; Jesús Herrero, secretari general d’Atuc; Javier Fuentes, CEO de Soluciones Creativas, i Miguel Sáez, director de “Autobuses&Autocares”.
El servei d’autobús municipal de Calafell guanya un dels premis al transport públic més prestigiosos de l’Estat espanyol
Societat
La revista “Autobuses&Autocares” li atorga el guardó al millor transport urbà d’un municipi petit durant 2017
ARA A PORTADA
-
Política Xavi Puig (ERC) presenta el projecte de ciutat amb què vol ser el pròxim alcalde de Tarragona Antonio Ramos Llauradó
-
Cultura Què fer el cap de setmana del 9 al 12 d'octubre a la demarcació de Tarragona? Antonio Ramos Llauradó
-
-
Societat Torna la «normalitat» a l'estació de Sant Vicenç de Calders: «No saps si arribarà el tren o no» ACN
-
Successos Els treballs de reparació de la línia de tren entre Vinaixa i Montblanc s’allargaran fins a finals d’any ACN
Publicat el
27 de novembre de 2017 a
les 16:30
Et pot interessar
-
Societat
Pastors de Tarragona es formen en sacrifici de xais i cabrits per impulsar els escorxadors de proximitat
-
Societat
Un incendi crema un antic restaurant de l'Alt Camp
-
Societat
La Generalitat suspèn les classes al Baix Camp pel temporal de pluges quan els alumnes ja eren a les escoles
-
Societat
Les tempestes colpegen amb força les comarques del Camp de Tarragona
-
Societat
El Parc del Port de Tarragona opta a un prestigiós premi europeu
-
Societat
El prestigiós diari britànic «The Times» destaca Reus com a destinació turística
