El Servei d'Informació i Assessorament (SIAD) a Dones del Vendrell va oferir atenció psicològica o jurídica a 118 dones durant el 2021. Són xifres que ha ofert l'Ajuntament del Vendrell sobre l'atenció prestada a dones que han patit violència domèstica.
El regidor d'Igualtat, Christian Soriano, ha recordat la importància d'aquest servei de suport a les dones. De fet, coincidint amb un canvi d'emplaçament, el consistori vol promocionar el servei perquè arribi a més gent. Per això es repartirà informació als instituts i en altres equipaments de la ciutat.
«És un servei d'atenció psicològica i jurídica, totalment gratuït i confidencial», ha remarcat Soriano. Abans estava ubicat a l'edifici dels Serveis Socials, però recentment s'ha traslladat al Centre Cívic l'Estació. S'hi pot contactar mitjançant el correu electrònic igualtat@elvendrell.net o el telèfon 977663289.
Menys d'una setmana de llista d'espera
La tècnica d'Igualtat del SIAD Flor Benito ha explicat que l'atenció es pot fer de forma força ràpida des que es fa el primer contacte. «En menys d'una setmana ja fem la primera visita presencial», ha afirmat Benito. El servei està en contacte també amb el Casal Jove, per oferir atenció a les noies més joves.
El SIAD també ofereix assessorament i orientació sobre aspectes laborals, socials o personals. El 2021 es van fer un total de 807 actuacions, de les quals 542 van ser de primera acollida i seguiments. En el que portem de 2022 ja s'han obert 23 expedients nous, amb 198 atencions.
L'atenció a l'oficina del Centre Cívic l'Estació es fa cada matí dels dies laborables, de les 09.00 a les 14.00 hores. A més del servei del Vendrell, n'hi ha un altre a Calafell i un que opera a l'àmbit comarcal, a través del Consell Comarcal. Tots tres mantenen el contacte i la coordinació per oferir un millor servei als ciutadans.