El projecte de renaturalització de la riera de la Bisbal i els torrents del Lluc i el Culleré al seu pas pel Vendrell ja està en marxa. El passat divendres 7 de juliol es va iniciar la licitació de la redacció del projecte, que va ser seleccionat en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), i que es finança en un 95% amb els fons Next Generation.
La licitació de la redacció del projecte té un cost de 700.000 euros i es divideix en tres lots. Es tracta de la primera fase d'aquest projecte que vol reconvertir les rieres i els torrents en espais d'esbarjo per als ciutadans. El 2024 es preveu desenvolupar la segona fase, l'execució del projecte, amb un pressupost previst d'1,4 milions d'euros.
Entre els objectius que s'assenyalen hi ha la "restauració ecològica i la minimització del risc d'inundació mitjançant les tècniques naturals", l'impuls d'un gran espai verd central que sigui "cohesionador i vertebrador del municipi", i la creació d'un "corredor biològic per la flora i la fauna amb espècies al·lòctones".
El Vendrell licita la redacció del projecte de renaturalització de les rieres
L'actuació comprèn la riera de la Bisbal i els torrents del Lluc i el Culleré, al seu pas per la ciutat
ARA A PORTADA
-
Arriba a judici el tiroteig del barri de Sant Josep Obrer de Reus del 2024: hi ha cinc homes acusats TarragonaDigital
-
L'antiga recepció de la Ciutat Residencial i les pistes esportives ja són de l'Ajuntament de Tarragona TarragonaDigital
-
Desmantellen una organització criminal dedicada al tràfic de drogues al Baix Penedès i el Tarragonès TarragonaDigital
-
El sector turístic de Tarragona es pronuncia sobre les dades d'ocupació del pont de la Puríssima TarragonaDigital
Publicat el 11 de juliol de 2023 a les 12:01
Actualitzat el 11 de juliol de 2023 a les 12:18
Et pot interessar
-
Societat
Com frenar a temps en el trànsit urbà i evitar accidents
-
Societat
Finalitzen les obres d’ampliació i millora de la deixalleria de l’Espluga de Francolí
-
Societat
La Comunalitat El Rusc de Reus atén més de 4.000 persones en els seus dos anys de vida
-
Societat
El Consorci d'Aigües de Tarragona millora l'eficiència de la xarxa: només hi ha un 0,14% de pèrdues
-
Societat
La recuperació de l'Antiga Duana tindrà un gran pàrquing subterrani de 130 places al centre de Salou
-
Societat
Entitats locals, vermuts i bingos: les activitats imperdibles de la Marató als municipis de Tarragona
