A més de la dificultat dels estudiants per accedir als cicles formatius, la Generalitat també està afrontant cada cop més problemes per cobrir les places vacants de professorat. És el que denuncia el sindicat USTEC-STEs, que aquest dimecres ha valorat un inici de curs polèmic pel seu avançament. En total, segons ha explicat Enric Armengol, portaveu del sindicat, a Tarragona el passat 11 d'octubre es van convocar encara 39 nomenaments, dels quals 10 no es van poder cobrir. A la pràctica, doncs, hi ha grups-classe que no han començat assignatures de Processos i mitjans de comunicació, Sistemes electrotècnics, i Tècniques i procediments d'imatge i so.
Aquest índex és superior, segons el mateix Armengol, respecte a cursos anteriors, i es tracta d'una incidència que es repeteix arreu de Catalunya, fins i tot en instituts d'educació secundària, en assignatures de Català, Tecnologia, Llatí, Física i Química, Francès o Informàtica, entre d'altres. "A primària s'han anat cobrint totes, el problema és a secundària i a formació professional", ha explicat el portaveu sindical, que ha lamentat que les condicions laborals actuals del Departament d'Educació siguin menys competitives que al sector privat.
Pel que fa al professorat en actiu, la portaveu adjunta de la USTEC Ainhoa Badia ha remarcat que hi ha un "descontentament generalitzat" un mes i mig més tard des de l'inici del curs. En aquest sentit, han denunciat que els mestres catalans són els "pitjor retribuïts" de l'Estat, donat que la Generalitat no aplica els plusos que sí que es donen en altres comunitats autònomes. A més, han reiterat les queixes pel procés d'estabilització de la plantilla, amb reclamacions i places desertes.
Els cicles formatius de Tarragona tenen encara 10 places vacants en el professorat, segons la USTEC
El sindicat ha denunciat que els mestres catalans són els "pitjor retribuïts" de l'Estat
Publicat el 18 d’octubre de 2023 a les 15:35
Et pot interessar
-
Societat
El Col·legi de Metges de Tarragona també reclama l'atenció 24/7 als pacients d'ictus a Joan XXIII
-
Societat
Els pressupostos de la Generalitat preveuen més de 300 milions al Camp de Tarragona: consulta les inversions
-
Societat
PortAventura World estrena la temporada 2026 amb la celebració del Carnaval
-
Societat
Maspujols impulsa un servei energètic municipal: s'instal·laran 500 plaques fotovoltaiques
-
Societat
La Unitat de Mediació de la Guàrdia Urbana de Tarragona és un èxit: resol 150 casos dels 186 gestionats el 2025
-
Societat
Altafulla i Torredembarra tindran una línia de bus directa a Barcelona durant les obres del túnel del Garraf
