La vacunació d'aquesta franja d'edat ha despertat des de fa setmanes un debat social; tot i així, els pares i mares dels nens que eren aquesta tarda al Palau d'Esports prefereixen pensar d'una banda en la "responsabilitat social" respecte a la resta de la població i, de l'altra, "tornar a la normalitat" en família, sense pensar que un possible contagi pugui acabar amb cap hospitalització greu.
Alba Martín, infermera i coordinadora d'aquest punt de vacunació, ha explicat que per ara han habilitat dos boxos, però que en un futur immediat volen posar-ne quatre més. De cara al cap de setmana i també a partir del 23 de desembre -quan ja no hi hagi classe- tenen la intenció d'ampliar els horaris de vacunació infantil als matins. Els nens i també els majors de 60 anys -pel que fa a la dosi de reforç- són el públic principal d'aquest punt, que fa dues setmanes va veure com amb el certificat Covid va incrementar-se el nombre de persones que volien vacunar-se.
En total hi ha aproximadament 20.000 infants en aquesta franja convocats a vacunar-se, a la regió sanitària del Camp de Tarragona. A més del Palau d'Esports, a Tarragona també hi ha la possibilitat de vacunar-se al CAP Llevant.

Un infant, vacunant-se aquest dimecres, en el primer dia de la vacunació infantil. Foto: Josep M. Llauradó

Un nen, posant-se la vacuna en el primer dia de la vacunació infantil al Palau d'Esports de Tarragona. Foto: Josep M. Llauradó
[plantillacoronavirus]