Les marxes dels pagesos catalans cap a Barcelona provoquen, hores d'ara, problemes a l'AP-7 a la demarcació de Tarragona. Concretament, hi ha circulació lenta en el tram entre Torredembarra i la Pobla de Montornès en sentit nord, per la presència de desenes de tractors a la via. En aquest sentit, al Camp de Tarragona han sortit columnes des de Falset, Montblanc, Reus, Vila-rodona i la Bisbal del Penedès. Així mateix, també hi ha pagesos que es desplacen a la capital catalana en autobusos.
Els tractors també han sortit de l’Alt Empordà, el Montsià, el Baix Ebre, l'Alt Penedès, el Segrià, l’Alt Urgell i l’Anoia. Al punt del migdia arribaran a la ciutat comtal, on preveuen manifestar-se davant de la seu del Departament d'Agricultura. Posteriorment, es desplaçaran a la plaça de Sant Jaume per protestar davant del Palau de la Generalitat.
En aquest sentit, el sector protesta per l'increment dels preus de producció que "posa en risc el sector". Una de les queixes més recurrents és l'augment "desmesurat" del preu dels carburants i dels fertilitzants, un fet que "fa molt difícil" la viabilitat d'algunes explotacions.
🚜Els tractors de Reus ja estan en marxa cap a Barcelona! ✊Si la pagesia no treballa, els plats no s'omplen. Per això, avui sortim al carrer en defensa del nostre futur! https://t.co/EZJDw47Eb2
— Unió de Pagesos (@uniopagesos) October 14, 2026
