Els «punks» s'imposen al Carnaval de la ploma a Tarragona

El pregó ha plantejat crítiques a la gestió del govern municipal

Publicat el 23 de febrer de 2022 a les 20:30
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sO14gKDQDSE[/youtube]

La tornada del Carnaval de Tarragona s'ha fet oficial avui dimecres després d'un any de pausa per la pandèmia. El Rei Carnestoltes i la Concubina, enguany de la Colla la Bóta, han irromput amb el seu sèquit motoritzat en plena cerimònia d'inici per prendre-li el càrrec a les autoritats anteriors, que anaven vestits d'exèrcit militar.

Vestits amb estil punk i amb música dels 80 i 90, la màxima representació de la ciutat aquests dies de festa han pronunciat un pregó compartit en què han assenyalat algunes crítiques a la gestió de l'actual govern municipal, com ara els nombrosos carrils bici, els patinets elèctrics de lloguer o els pressupostos dedicats a l'àrea de Cultura i Festes. La Colla la Bóta, més donada a ser una comparsa satírica i que defuig dels vestits habituals plens de plomes, ha sorprès anant engalanada amb plomes, això sí, adaptat a la temàtica punk.

L'alcalde Pau Ricomà ha fet el lliurament simbòlic de la vara de comandament i ha demanat que aquests dies es converteixin en "dies de retrobada i de festa continuada". La plaça Corsini era plena de gom a gom per palpar de ben a prop aquest inici de la celebració, que l'any 2021 es va haver de suspendre per les restriccions.

L'acte més destacat del Carnaval tarragoní serà aquest dissabte a partir de les sis de la tarda amb la Rua de l'Artesania. Serà, però, un Carnaval diferent, ja que les 23 comparses participants no competiran entre elles per aconseguir els primers llocs de cara a l'any vinent.