Els Xiquets de Tarragona preveuen començar a assajar al pati del Pou, espai cedit per l'Ajuntament tarragoní, en un parell de setmanes. La junta de la colla ha explicat en l'assemblea extraordinària convocada aquest dissabte a l'Antiga Audiència, que es tracta d'una solució "provisional" i la "menys dolenta" arran del tancament del local al carrer Santa Anna aquest abril per problemes estructurals en l'edifici.
Els matalassers tenen assumit que serà "difícil" tornar a assajar aquesta temporada al seu local i estan a l'espera de l'estudi estructural dels tècnics municipals per decidir quina és la millor solució a mig termini. La presidenta de la colla, Mireia González, ha afirmat que aquest fet "ha dificultat la tasca preparatòria de la canalla i d'estructures" i, en aquest sentit, ha assegurat que els ha "afectat a nivell psicològic".
La junta dels Xiquets de Tarragona ha explicat en l'assemblea extraordinària que han estudiat tots els escenaris possibles a curt i mitjà termini per solucionar el tancament del local i que l'opció d'ubicar-se al pati del Pou de l'Ajuntament de Tarragona és "la menys dolenta". "No direm que estem contents", ha reblat González, però si d'aquí "uns 15 dies ho tindrem solucionat i ja podrem assajar per recollir els primers fruits".
Des de la colla han assegurat que el fet de no tenir un local ha dificultat la tasca preparatòria de l'inici de temporada perquè és el moment de "provar els castellers nous i la canalla". I en aquesta línia, la presidenta ha afegit que estan assajant "com es feia fa deu anys i això té una afectació psicològica", perquè no es pot aturar el ritme de treball però "la gent no està ubicada i la canalla necessita un entorn estable", ha assenyalat González.
D'altra banda, els matalassers resten ara a l'espera de l'anàlisi estructural del local de la colla al carrer Santa Anna que podria estar enllestit en poc més d'un mes. L'estudi determinarà les possibles intervencions per recuperar aquest espai tancat per manca de seguretat, en les darreres inspeccions va cedir un dels testimonis de la part baixa adjacent a la plaça dels Àngels, la segona planta ja estava clausurada des d'inicis d'any. "Quan sapiguem quin és l'estat veurem si podem tornar en dos, cinc o sis anys o miraculosament fer-ho l'any vinent" i, de retruc, decidiran quins són els passos a seguir.
Segons González necessiten un únic equipament on puguin assajar i tenir la seu social. Ara per ara, l'espai cedit pel consistori només es pot usar per a l'assaig mentre que la part més administrativa es realitzarà a la Casa Canals.
Els Xiquets volen passar pàgina i centrar-se en les diades castelleres
Els castellers tenen previst participar aquest diumenge en la diada d'Aniversari dels Castellers de Sants, en la qual també actuaran els Castellers de Vilafranca. Els matalassers portaran a plaça el 3 de 8, que estrenaran per primera vegada aquesta temporada, el 7 de 7 i el 5 de 7. Des de la colla asseguren que "en tenen moltes ganes" per donar aquest "caramel al col·lectiu que ha estat impecable tots aquests dies de tràngol".
Els Xiquets de Tarragona assumeixen que no podran tornar a assajar al seu local aquesta temporada
Els matalassers preveuen fer ús del pati del Pou cedit pel consistori a finals de mes
ARA A PORTADA
-
Així serà la nova seu operativa de la Diputació de Tarragona: els detalls de la proposta guanyadora TarragonaDigital
-
Bogeria per la construcció de piscines privades al Camp de Tarragona: un creixement del 70% TarragonaDigital
-
Els comuns denuncien a Inspecció de Treball la manca de climatització de quatre escoles de Tarragona TarragonaDigital
-
Xisco Campos arriba a la banqueta del Nàstic amb la promesa d'honrar el club i l'afició TarragonaDigital
-
Tarragona presenta unes rutes gamificades intel·ligents per descobrir la ciutat d'una manera innovadora TarragonaDigital
Publicat el
12 de maig de 2018 a
les 22:03
Et pot interessar
-
Societat Surrealisme al judici del cas Innova: no localitzen Carles Pellicer perquè declari com a testimoni
-
Societat
Joves de Tarragona es preparen per al mercat laboral treballant amb la Brigada Municipal
-
Societat
Veïns de la Selva del Camp s'oposen a l'arribada d'una indústria química per produir oli pirolític
-
Societat
El Port de Tarragona tanca un cicle amb la retirada de les antigues grues de DP World del Moll d'Andalusia
-
Societat
Tot a punt a les piscines municipals de Reus per obrir la temporada de bany 2026
-
Societat
La Diputació de Tarragona promociona l'oferta interior de la Costa Daurada a París
