El nou govern de Tarragona ja agafa forma. Aquest divendres, Pau Ricomà (ERC) i Carla Aguilar Cunill (En Comú Podem) han fet oficial el pacte de govern i ha detallat els punts que han servit per arribar a un acord i que alhora, servirà per investir el republicà com a nou alcalde de la ciutat, després d'haver rebut també el suport de la CUP i Junts per Tarragona.
Ricomà ha destacat que l'acord de tots els partits és per fer realitat "'l'anhelat" canvi que demanava la ciutat. El republicà també ha volgut silenciar les acusacions que es tracta d'un acord "anti-Ballesteros, basat en l'odi" i ha assegurat que és "un pacte a favor de la ciutadania, no va en contra de ningú".
Per altra banda, el futur alcalde de Tarragona ha assegurat que el primer que cal fer, només entrar a l'Ajuntament, és "saber com està cada cosa". El republicà denuncia que durant anys la ciutat ha anat de capa caiguda i que s'ha "d'aturar una decadència urbana manifesta". Com ha defensat durant la campanya, ha reiterat que cal cosir la ciutat i millorar la qualitat de vida dels ciutadans.
Comuns i republicans fixen 13 compromisos
El pacte entre els dos partits s'ha basat en document marc on es recull l'acord programàtic i que fixa 13 punts. El primer és el compromís en defensa de la convivència, la pluralitat democràtica, els valors republicans, les llibertats civils i democràtiques i la memòria històrica". El segueixe el fet de fomentar la participació ciutadana i on ho destaquen els consells de districte.
El tercer punt és l'aposta pel desenvolupament cultural i educatiu i patrimoni. L' altre tracta dels equipaments, on es treballarà perquè els edificis públics municipals estiguin a disposició dels ciutadans i es mantinguin conservats. El cinquè és la transparència, gestió pública i contractes externalitzats. Amb això volen garantir que la ciutat es governi amb els valors republicans com són l'honestedat, la transparència, justícia social i participació ciutadana.
El sisè tracta de feminisme i LGTBI+ i Benestar animal. El següent és la lluita ferma contra la pobresa i el vuitè apostar per una revolució verda.
El tema de l'habitatge protagonitza el novè, on el qual es fixa un pla de xoc i desenvolupar polítiques socials d'habitatge. El desè té a veure amb la implantació d'un pla de mesures urgents per a la millora de l'espai públic.
L'onzè és la promoció econòmica i ocupació. El dotzè gira al voltant de l'urbanisme i el model de ciutat, on s'acorda que treballarà per a la regeneració urbana. I l'últim, un dels temes cabdals, la mobilitat a la ciutat.
Ricomà i Aguilar no tanquen la porta a la CUP
Els líders d'ERC i En Comú Podem no tanquen la porta a la incorporació de la CUP a l'equip de govern. Sobre això, Aguilar ha destacat que "no tenim cap inconvenient en parlar-ho, tot el que es faci s'anirà decidint en conjunt".
Ricomà ha destacat que el cartipàs "sempre és provisional" i que està obert a modificar-lo. El mateix futur alcalde ha assegurat que han acceptat els cinc punts que la CUP va fixar per a poder donar-li suport en el ple d'investidura.
Comuns i republicans han exposat el nou cartipàs en el qual se sosté el nou govern que estan construint i que a partir de demà començarà a caminar.
[municipals2019]MUN43148[/municipals2019]
ERC i En Comú Podem oficialitzen el pacte de govern a Tarragona
Pau Ricomà serà investit alcalde aquest dissabte amb el suport dels comuns, la CUP i Junts per Tarragona
ARA A PORTADA
-
El Nàstic regala els tres punts a un encertat At. Sanluqueño i arriba la primera derrota Joan Alfons López
-
Una Santa Tecla especial pels Gegants Vells de Tarragona: celebren els 200 anys d'història Antonio Ramos Llauradó
-
-
-
L'Escola Municipal de Música d'Alcover reformula el funcionament amb una nova proposta educativa Albert Oliva

- Jonathan Oca
- Exredactor de NacióTarragona
Publicat el 14 de juny de 2019 a les 17:57
Et pot interessar
-
Societat Reus repinta les bústies de la recollida pneumàtica d’escombraries
-
Societat La Guàrdia Urbana de Tarragona activa un dispositiu especial per les festes de Santa Tecla
-
Societat Arriba la segona edició de Centcelles, el festival tardoromà de Constantí
-
Societat Santa Coloma de Queralt acollirà el concert de les Quatre Estacions de Vivaldi amb motiu dels 300 anys
-
Societat Viñuales defensa que els nouvinguts són «imprescindibles» pel futur de Catalunya en l'acte de la Diada
-
Societat L'AFA de l'Escola Prat de la Riba de Reus mantindrà les protestes per reclamar «mesures urgent» per a la seguretat dels infants