La Balma de Castelló, coneguda també com la Cova del Cingle i situada al municipi de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant serà objecte d'una prospecció arqueològica que comença el 10 d'abril i s'estendrà fins al dia 25. La iniciativa està liderada per l'Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES-CERCA), amb el suport de l'Ajuntament, i busca valorar el potencial arqueològic dels sediments de la cavitat. Paral·lelament, l'activitat tindrà una dimensió educativa, ja que comptarà amb la participació d'estudiants del màster Erasmus Mundus en Arqueologia del Quaternari i Evolució Humana, coordinat per la Universitat Rovira i Virgili.
Tot i no estar catalogada oficialment com a jaciment, la balma ha despertat interès arran de la troballa casual d'una dent de cérvol a la superfície, possiblement de l'edat plistocena. Aquesta descoberta, juntament amb la presència de sediments ben conservats, ha estat clau per incloure la cavitat dins d'un nou projecte de recerca.
Els treballs de camp consistiran en l'obertura de dues cales de reduïdes dimensions, amb la intenció d'estudiar l'estratigrafia del lloc i detectar possibles restes arqueològiques. L'objectiu principal és determinar si l'espai té prou interès científic per a futures excavacions més profundes.