En marxa la 2a edició del Festival Àuria, una iniciativa promoguda per l'Associació Cultural Àuria que es consolida ja com una cita anual destacada de la vila de Montblanc. Aquest any el cartell està configurat per 7 artistes i 4 espectacles entre els quals destaquen l’actuació de Blaumut, Mariona Escoda, En Peyu, Anaïs Vila i Joan Rovira, entre d’altres.
Aquesta nova edició del festival presenta un cartell amb 7 artistes i 4 espectacles. Així, el divendres dia 13 de juny actua Àuria Franch, Joan Rovira i Reig Bord PD; el dissabte, 14 de juny, Ambauka, Mariona Escoda, Blaumut, Marching Funk, i el punxadisc Richi-C; i el diumenge, 15 de juny, Anna Murillo, Anaïs Vila i Peyu amb l’espectacle “La niña Bonita”.
En aquest sentit, el festival se celebra els dies 13, 14 i 15 de juny a la tarda i es realitza a l’Aparcament de la Muralla de Santa Tecla. En l’espai, situat en un indret de luxe als peus de la muralla, es pot gaudir també de diverses zones de food trucks totalment accesibles i aptes per a tot tipus de públic.
Una proposta musical i transversal
Els 8 artistes que configuren el cartell parteixen d’un mateix denominador comú: la cançó d’autor, ja sigui en solitari o amb una formació en banda més àmplia. "S’ha configurat un cartell que comptés amb la presència de propostes tant emergents com consolidades i s’ha perseguit la paritat de gènere sent aquest concepte essencial per l’organització i principal de cara al desenvolupament i evolució de la cultura catalana" expliquen des de l'organització.
Enguany però, el festival ha apostat per una vessant més transversal a nivell cultural i, com a novetat, s’hi han afegit altres tipus d’espectacles. Aquests els encapçala en Peyu amb l’espectacle “La niña bonita” o l’actuació de dos punxadiscs per cloure les nits de divendres i dissabte. A més, s’aniran desvetllant progressivament altres sorpreses protagonitzades per diferents entitats de la vila.
Aposta pel talent local
A més, en la programació s'hi sumen 3 activitats familiars complementàries a l'oferta musical del festival que aposten per donar l’oportunitat a diferents artistes locals i entitats de la vila.
Per una banda, divendres dia 13 de juny, després de l’actuació d’Àuria Franch, hi ha un número de Dansa Aèria, a càrrec de la montblanquina Helga Foguet. Un espectacle a mig camí entre l’equilibrisme i la dansa, de gran bellesa. Quant al dissabte dia 14 de juny, la festa comença amb una cercavila a càrrec de la Cucafera i els Grallers de Montblanc, de la plaça Major i fins al recinte del Festival Àuria. Un cop arribi la cercavila, començarà el festival amb l’actuació familiar d'Ambauka.
Per últim, el diumenge dia 15 de juny, després de l’actuació de dues cantautores, Anna Murillo i Anaïs Vila, hi haurà un espectacle de màgia de prop, a càrrec del montblanquí Joan López. Aquest espectacle precedirà l’actuació d'en Peyu, que clourà el festival amb l’espectacle “La niña bonita”.
Entrades i descomptes
Les entrades així com els abonaments a tot el festival es poden adquirir a través de la web del festival www.festivalauria.cat o des de la plataforma d’Entrapolis. Per altra banda, els habitants de Montblanc que facin alguna compra en un dels comerços de la Unió de Botiguers de Montblanc gaudeixen d’un descompte en l’abonament del festival.