L'Ajuntament de Flix ha aixecat les restriccions d'ús de l'aigua potable aquest dimecres al migdia. Des de principi de juliol no se'n recomanava beure'n, cuinar o fer llargues dutxes. Les últimes analítiques han confirmat la normalització dels nivells de trihalometans (THM) i l'Agència de Salut Pública confirma que es pot tornar a fer ús de l'aigua de l'aixeta per a totes les activitats.
El consistori continuarà reforçant els controls i el seguiment analític fins que es posin en funcionament els filtres de carboni a la xarxa municipal, una instal·lació prevista per al primer trimestre de l'any que ve. També avancen que es recuperaran les restriccions d'ús de l'aigua potable si el paràmetre de THM torna a descompensar-se.
Com va avançar a l'ACN l'alcalde de Flix, Francesc Barbero, el cost de la instal·lació de fibres de carboni en un dels dipòsits municipals té un cost d'uns 800.000 euros i l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ha atorgat una subvenció de 452.000 euros al municipi per posar aquesta tecnologia. El municipi agafa l'aigua del riu Ebre a través de la potabilitzadora d'Ercros, però és una planta molt antiga i "no és capaç d'eliminar la matèria orgànica de l'aigua".
Flix aixeca les restriccions de consum de l'aigua potable
Societat
El paràmetre de THM es normalitza però es mantindran els controls fins a col·locar filtres de carboni a la xarxa
ARA A PORTADA
-
Economia Les exportacions de les empreses de la demarcació de Tarragona creixen un 3,6% durant el mes de maig TarragonaDigital
-
Cultura Nou tràmit per a fer realitat la nova Biblioteca Pública de Tarragona a Tabacalera TarragonaDigital
-
Societat L'Ajuntament de Salou fa un pas endavant per a l'execució del projecte de l'Eix Cívic TarragonaDigital
-
Cultura El CIMIR de Reus incorpora el Fons Granja Roca amb imatges sobre l'activitat agrària del primer terç del segle XX TarragonaDigital
-
Política La comissaria conjunta de Mossos i Guàrdia Urbana de Tarragona fa un pas més TarragonaDigital
Publicat el
09 d’agost de 2023 a
les 17:01
Actualitzat el
09 d’agost de 2023 a les
17:03
Et pot interessar
-
Societat
Tarragona atrau de nou un esdeveniment gastronòmic i serà la seu del IV Congrés Català de la Cuina
-
Societat
La Firagost de Valls 2026 anuncia els reconeixements porronaires: Xavier Grasset i Miquel Bonet
-
Societat
L'Ajuntament de Salou reforça la seguretat amb l'ampliació de la xarxa de videovigilància
-
Societat
Tarragona invertirà més de 550.000 euros en la renovació de l'enllumenat públic de Torreforta
-
Societat
L'Ajuntament de Salou millora el servei de bany assistit a la platja
-
Societat
La Comissió de Comunicació de l'AEQT renova la seva presidència: Eduardo Sañudo relleva Andrea Firenze
